کره جنوبی برای نخستین‌بار در رزمایش دفاع سایبری ناتو شرکت می‌کند

تهران- ایرنا- وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد قرار است این کشور در رزمایش بین‌المللی دفاع سایبری که به رهبری سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ( ناتو ) برگزار می‌شود برای نخستین بار و در راستای تقویت همکاری با این ائتلاف در حوزه بخش سایبری هوافضا شرکت کند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از یونهاپ، رزمایش سایبری سالانه ناتو با عنوان ائتلاف سایبری ۲۰۲۳ قرار است از دوشنبه (امروز) تا جمعه با حضور ۳۵ عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی و شرکایش از جمله اتحادیه اروپا در راستای تقویت توانایی مشترک مقابله با تهدیدها در حوزه سایبری در استونی برگزار شود.

براساس داده های وزارت دفاع کره جنوبی، فرماندهی عملیات سایبری این کشور برای شرکت در رزمایش امسال در استونی سه سرویس اعزام کرده، درحالی که ۸ سرویس دیگر در حال تمرین از طریق شبکه های مجازی هستند.

با توجه به تصویب برنامه همکاری مشارکتی مستقل (ITPP) در ماه اوت (مرداد/ شهریور) کره جنوبی و ناتو در یازده حوزه از مبارزه با تروریسم و منع گسترش سلاح اتمی تا تکنولوژی های نوظهور و دفاع سایبری همکاری با یکدیگر را آغاز کردند.

مرکز گروه دفاع سایبری سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) سال ۲۰۰۸ تاسیس شد و دلیل آن نیز پاسخ به حملات سایبری که شبکه دولت استونی را فلج کرد، عنوان شد. کشورهای غربی مسکو را به دست داشتن در این حمله متهم کرده بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha