نماینده بروجن: سفرهای استانی دولت فرصتی برای رفع محرومیت‌ها است

شهرکرد – ایرنا- نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی گفت: سفرهای استانی دولت فرصتی برای بررسی میدانی مشکلات، برطرف کردن محرومیت‌ها و استفاده کردن از ظرفیت‌های هر استان است.

حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در شرایطی مدیران و مسوولان در مرکز نشسته و برای بقیه استان‌ها برنامه‌ریزی می‌کنند اما برخی دیگر از مدیران مانند عالی‌ترین مقام اجرایی کشور خود به صورت میدانی با سفر به استان‌های مختلف از نزدیک مشکلات را بررسی و برای برطرف کردن آن‌ها متناسب با ظرفیت‌ها و قابلیت‌های موجود برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری می‌کند.

وی اظهار داشت: سفرهای استانی دولت می‌تواند با استفاده بهینه از ظرفیت‌ها بیشترین برکت‌ها، منافع و محرومیت‌زدایی را برای منطقه به دنبال داشته باشد.

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی گفت: سفرهای استانی دولت، امری منطقی، معقول و عالی و دولت سیزدهم به خوبی به این امر توجه داشته است.

رویکرد دولت سیزدهم ؛به سرانجام رساندن طرح‌های نیمه‌تمام

وی ادامه داد: رویکرد دولت آیت‌الله رئیسی از همان ابتدا به سرانجام رساندن طرح‌های نیمه‌تمام و برزمین مانده از دولت‌های قبل تعریف شد و تاکنون نیز گام‌های مهمی در این رابطه برداشته شده است.

جعفری یادآور شد: برخی از طرح‌های نیمه‌کاره که در دولت مردمی به سرانجام رسیده، عمری ۱۰تا ۳۰سال داشتند که امروز با همت دولتمردان سیزدهم مورد بهره‌برداری قرار گرفته امید و نشاط را در جامعه به دنبال داشته است.

به گفته جعفری، نیمه‌کاره رها کردن طرح‌های عمرانی ضمن تلف کردن هزینه بیت‌المال موجب افزایش بار مالی می‌شود وراهبرد دولت در خصوص به سرانجام رساندن طرح‌های عمرانی تصمیمی درست و منطقی است.

عضو کمیسیون کشاورزی در خصوص طرح‌های نیمه‌تمام به سرانجام رسیده در شهرستان بروجن گفت: بهره‌برداری از طرح‌های آبرسانی پس از ۱۲ سال و تامین آب پایدار نیمی از جمعیت این استان از جمله مهمترین اقدامات دولت سیزدهم در چهارمحال و بختیاری است.

به گفته جعفری، ۷۰ تا ۷۵ درصد از اعتبارات هزینه شده برای به سرانجام رسیدن این طرح آبرسانی در دولت سیزدهم انجام شده و این بیانگر عزم این دولت در بهره‌برداری از طرح‌های نیمه تمام است.

وی تاکید کرد: روند طولانی اجرای طرح‌های مختلف عمرانی و اقتصادی برای مردم کسالت بار و موجب ناامیدی آن‌ها از مسوولان می‌شود به همین دلیل مهمترین رویکرد دولت سیزدهم به ثمر رساندن طرح‌های نیمه کاره و برزمین مانده از سال‌های گذشته تعیین شده است.

جعفری سرعت بخشی در روند اجرای طرح سد آقبلاغ در شهرستان بروجن پس از ۱۶ سال و به سرانجام رسیدن طرح پتروشیمی بروجن پس از ۱۷ سال و تبادل تفاهم‌نامه بین هلدینگ خلیج فارس با وجود داشتن مصوبه هیات دولت در حد تامین زمین، نصب سوله و یک تابلو رها شده بود را از مهمترین دستاوردهای سفرهای استانی دولت سیزدهم به چهارمحال و بختیاری عنوان کرد.

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به سرانجام رساندن طرح‌های نیمه کاره منطقی‌ترین رویکرد دولت سیزدهم است گفت: هراستانی می‌تواند متناسب با قابلیت‌ها و ظرفیت‌هایی که دارد طرح‌های بزرگ پیشرانی که منشاء تحول و دگرگونی است را اجرایی و گشایشی برای استان‌ها به خصوص استان‌های کم برخوردار باشد.

جعفری اضافه کرد: سفرهای استانی دولت نقش مهمی در برطرف کردن محرومیت‌ها، مشکلات و فرصتی برای استفاده از ظرفیت‌ها، قابلیت‌ها و ایجاد تحول در استان‌ها باشد.

عملکرد اقتصادی دولت قابل قبول است

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلای گفت: عملکرد اقتصادی دولت تاکنون خوب بوده و توانسته آرامش و ثباتی را برای جامعه به دنبال داشته باشد هرچند به این معنی نیست که تورم مهار و مشکلات اقتصادی حل شده است.

وی ادامه داد: دولت سیزدهم در مدت ۲ سال گذشته توانسته از التهاب موجود در قیمت ارز، دلار و نرخ‌هایی که به صورت عجیب و غریب تغییر می‌کرد جلوگیری کند امروز در این خصوص جامعه به یک ثبات نسبی رسیده است.

به گفته جعفری، مهمترین مساله در بحث اقتصادی ثبات بازار که اگر این نبود سرمایه‌گذاری در کشور با مشکل روبرو می‌شد.

وی با تاکید براینکه انجام کارهای اساسی به خصوص در بخش اقتصادی در یک مدت زمان محدود پاسخ نمی‌دهد اضافه کرد: انتظار می‌رود با انسجام تیم اقتصادی دولت و تسلطی که براوضاع وجود دارد دولت مردمی بهتر بتواند فضای اقتصادی کشور را مدیریت کند.

کمرنگ کردن گام‌های مثبت دولت؛ مهمترین هدف دشمن

وی اضافه کرد: امروز مهمترین هدف دشمن کمرنگ و کوچک جلوه دادن نقاط مثبت، الهام بخش و امید آفرین و بزرگ‌نمایی مشکلات و معضلات کشور است.

جعفری ادامه داد: در شرایطی که دشمن تنها نیمه خالی لیوان را نشان می‌دهد بزرگترین وظیفه آن‌هایی که تریبون در دست دارند و می‌توانند تاثیرگذار باشند این است که در مقابل هجمه رسانه‌ای دشمن قرار گیرند و با روشن‌گری برکت‌ها و دستاوردهای نظام را بازگو کنند.

وی یادآور شد: نظام جمهوری اسلامی در ۴۰ واندی سال گذشته کارهای بزرگی انجام داده و به نقطه‌های اوج و افتخاررسیده که بخشی از این دستاوردها را مردم می‌دانند و بخشی را نیز نمی‌دانند.

جعفری اضافه کرد: دشمن می‌داند جمهوری اسلامی در تکنولوژی مطرح دنیا از جمله نانو، پزشکی و هوا و فضا دستاوردهای خوب و قابل توجه داشته و باید این دستاوردها را برای مردم بازگو کرد.

به گزارش ایرنا، بروجن در ۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha