۶ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۲۶
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85304560
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار: دولت برای راه اندازی بازارچه مرزی شوش اهتمام جدی دارد

دزفول – ایرنا – فرماندار شهرستان شوش با اشاره به پیگیری‌های انجام شده در سطح وزارت امور خارجه برای راه اندازی بازارچه مرزی فتح المبین گفت: دولت سیزدهم برای راه اندازی هرچه سریعتر این بازارچه اهتمام جدی دارد.

محسن حویزه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به نشست مشترک با معاون پارلمانی رییس جمهور افزود: بازارچه مرزی فتح المبین شوش از جمله مصوبه‌های سفر رییس جمهور به خوزستان بوده که عملیاتی کردن این مصوبه به صورت جدی توسط دولت در حال پیگیری است.

وی با تاکید بر اینکه به همت دولت، شوش در مسیر توسعه قرار گرفته است، ادامه داد: طرح‌های مهم و نیمه تمامی در این شهرستان وجود دارد که برخی از آنها دارای پیشرفت بیش از ۷۵ درصد هستند.

فرماندار شهرستان شوش با بیان اینکه تکمیل این طرح‌های نیمه تمام به عنوان اولویت در دستور کار است، گفت: تکمیل بیمارستان شهدا، زیرگذر شوش به دزفول، بازارچه مرزی فتح المبین و طرح توسعه حرم مطهر حضرت دانیال نبی(ع) از جمله طرح‌های مهم این شهرستان هستند که سرعت بخشی برای تکمیل آنها مورد تاکید دولت مردمی است.

وی با بیان اینکه مدیریت شهرستان شوش در سطح ملی پیگیر تحقق مصوبه های دولت برای شوش و گره گشایی از مسایل شهرستان است، ادامه داد: معاون پارلمانی رئیس جمهور قول داد که مطالبه مردم شوش را از طریق وزارتخانه‌های مربوطه پیگیری کند؛ تحقق این مصوبات می‌تواند گره‌های بزرگی از مسایل شوش باز کند.

حویزه با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان شوش و همجواری این شهرستان با کشور عراق تصریح کرد: روند پیگیری‌های کنسولی وزارت خارجه با کشور عراق برای راه اندازی بازارچه مرزی فتح المبین به عنوان یکی از مصوبه‌های دولت به صورت جدی در دستور کار دولت است.

وی کمبودهای بهداشت و درمان شوش را مورد اشاره قرار داد و افزود: تکمیل و تجهیز طرح بیمارستان شهدا با پیشرفت بیش از ۷۵ درصد و همچنین تجهیز تخصصی بیمارستان نظام مافی در بخش‌های دیالیز، سی تی اسکن و ام آر آی از دیگر طرح‌هایی است که با معاون پارلمانی رییس جمهور پیگیری شد.

به گزارش ایرنا، بازارچه‌های مرزی محوطه‌هایی محصور واقع در نقاط مرزی هستند که مطابق‏‎ ‎با استانداردهای تعیین شده توسط دولت به صورت مستقل یا در قالب تفاهم‌نامه منعقد ‎شده بین ایران و کشورهای همجوار تاسیس می‌شوند و دارای محدوده و سقف مشخص سالانه برای انجام فعالیت‌ها و تبادلات تجاری خود هستند.

شهرستان شوش در شمال استان خوزستان ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و قطب تولید گندم و ذرت دانه ای کشور است. سالانه حدود ۲ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در شهرستان شوش تولید می‌شود.

شهرستان شوش با وجود کارخانه کشت و صنعت نیشکر هفت تپه، کارخانه کاغذ پارس هفت تپه و شرکت حریر خوزستان از قطب‌های صنعتی استان خوزستان نیز می‌باشد.

بخش مرزی فتح المبین متشکل از ۲ دهستان سرخه و چنانه در غرب کرخه شهرستان شوش دانیال است. بخش مرزی فتح المبین شهرستان شوش با ۸۶۰ کیلومتر مربع وسعت با برخورداری از پتانسیل بالا در بخش کشاورزی، دامداری و گردشگری جنگ به عنوان یکی از مناطق قابل توسعه و پیشرفت در نوار مرزی ایران و عراق می‌تواند در مبادلات تجاری ایران با کشور همسایه نقش مهمی را ایفا نماید.

بخش فتح المبین با داشتن زمین‌های بکر و حاصلخیز ، قطب تولید محصولات صیفی جات و گندم در شهرستان و استان محسوب می‌شود.

وجود ۲ یادمان شهدای فتح المبین و یادمان شهید چمران در فکه و رودکرخه و طبیعت زیبا و دلنشین در این بخش، ظرفیت‌های بزرگ و مهم گردشگری جنگی و تفریحی را در این بخش رقم زده اند.

ایجاد بازارچه مرزی فکه در بخش فتح المبین شهرستان شوش بیش از ۹ سال است که در حال پیگیری است که سرانجام این این مهم با توجه ویژه دولت سیزدهم به سرانجام رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha