ایجاد ناحیه صنعتی در سنخواست خراسان شمالی مصوب شد

بجنورد-ایرنا- رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی گفت: ایجاد ناحیه صنعتی در شهر سنخواست شهرستان جاجرم در شواری برنامه ریزی و توسعه استان مصوب شد. 

محمدعلی نوایی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ایجاد ناحیه صنعتی در شهر سنخواست از درخواست‌ های مردم و شورای اسلامی شهر سنخواست بود که در سفر استاندار به این منطقه هم مطرح شد.

وی افزود: براین اساس و با موافقت اعضای شورای برنامه ریزی و توسعه استان با ایجاد این ناحیه صنعتی، مطالعات و اقدامات مرتبط با مکان یابی، اخذ استعلامات از دستگاه های اجرایی و اخذ مجوز از هیات مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران انجام می شود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: نواحی صنعتی فرصتی مناسب برای توسعه صنعتی مناطق روستایی است و علاوه بر تولید اشتغال در آن منطقه، منجر به تحول اقتصادی و صنعتی شدن آن منطقه نیز خواهد شد.

وی تصریح کرد: به استناد مفاد قانون حمایت از ایجاد نواحی صنعتی روستایی، مصوبه هیات مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به‌عنوان مجمع عمومی شرکت‌های استانی تابعه، شرط لازم برای تصویب نواحی صنعتی جدید با وسعت زیر ۵۰ هکتار است و در عین حال تصویب نهایی آن مشروط به تایید و اخذ مصوبه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان است.

۳۲۷ واحد در شهرک ها و نواحی صنعتی خراسان شمالی در حال بهره برداری است و اکنون ۹۸۲ قرارداد سرمایه گذاری در شهرک و نواحی صنعتی استان منعقد شده است.

خراسان شمالی ۹ شهرک، ۹ ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی دارد.

سَنخواست شهری در بخش شهرستان جاجرم استان خراسان شمالی ایران است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha