۳۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۲۹
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85298090
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۲۱ قرارداد واگذاری زمین در منطقه ویژه اقتصادی بجنورد بسته شد

بجنورد-ایرنا- مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی گفت: ۲۱ قرارداد واگذاری زمین از زمان تصویب منطقه ویژه اقتصادی بجنورد(۱۳۹۷) تاکنون با مساحت ۹ هکتار منعقد شده است.

محمدعلی نوایی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: میزان سرمایه گذاری این ۲۱ قرارداد حدود سه هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است.

وی افزود: مشوق های ویژه ای برای متقاضیان سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بجنورد در نظر گرفته شده است که سرمایه گذاران می توانند از آن استفاده کنند، این مشوق ها شامل مواردی از جمله واگذاری زمین به صورت ۳۰ درصد نقد و مابقی اقساط ۲۴ ماهه است.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: تاکنون ۲ واحد صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی به بهره برداری رسیده است و سایر قراردادها نیز در حال ساخت و ساز هستند.

وی افزود: منطقه ویژه اقتصادی بجنورد دارای مزایای قانونی از جمله فراهم کردن زمینه استراتژی توسعه صادرات به منظور افزایش استفاده از مزیت های نسبی منطقه ای، بهره‌گیری از امکانات جهانی برای رشد و تحرک اقتصاد ملی و منطقه‌ای، کاهش هزینه های تولید به منظور ورود به بازارهای رقابتی جهانی، ارتقای سطح تکنولوژی و بهره گیری از فن آوری های برتر و نوین اقتصادی، بهره گیری و استقرار صنایع تکمیلی مجتمع های پتروشیمی، فولاد و آلومینیوم و نیز ایجاد فرصت های شغلی جدید است.

۲۱ قرارداد واگذاری زمین در منطقه ویژه اقتصادی بجنورد بسته شد

نوایی اظهار کرد: تنها منطقه ویژه اقتصادی خراسان شمالی در بجنورد با گستره ۳۵۰ هکتار تعریف شده که مرحله نخست آن ۴۹ هکتار وسعت دارد که در سال ۹۷ به بهره برداری رسید و آماده واگذاری به سرمایه گذاران در بخش های صنعتی، آموزشی و خدماتی است.

وی با تاکید بر اینکه منطقه ویژه اقتصادی مرکز استان با زیرساخت های صنعتی مناسب آماده جذب سرمایه گذار است افزود: منطقه ویژه اقتصادی بجنورد علاوه بر توسعه بخش صنعت و اقتصاد استان، سبب فراهم آوردن شرایط جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی، افزایش فرصت‌های شغلی و افزایش توان صادراتی به منظور رقابت در بازارهای جهانی خواهد شد.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی با اشاره به همجواری خراسان شمالی با کشور ترکمنستان و تعاملات مطلوب با این کشور همسایه اظهار کرد: محصولات تولیدی استان قابل صادرات به این کشورها است.

وی با بیان اینکه شهرک ها و نواحی صنعتی استان هم زمینه مناسب برای سرمایه گذاری است گفت: زمین های صنعتی راز با مساحت ۶ هکتار، جرگلان با مساحت ۱۳ هکتار، غلامان با مساحت ۱۲ هکتار، بام با مساحت ۴۶ هکتار و صفی آباد با مساحت ۲۰ هکتار آماده واگذاری به متقاضیان سرمایه‌گذاری جدید است.

نوایی با اشاره به استقبال سرمایه گذاران از استقرار صنایع در شهرک صنعتی بیدک در بجنورد گفت: در شهرک صنعتی بیدک تعداد محدودی قطعه زمین کارگاهی– صنفی و انبار قابل واگذاری است.

۳۲۷ واحد در شهرک ها و نواحی صنعتی خراسان شمالی در حال بهره برداری است و اکنون ۹۸۲ قرارداد سرمایه گذاری در شهرک و نواحی صنعتی استان منعقد شده است.

خراسان شمالی ۹ شهرک، ۹ ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha