بیش از ۱۰ هکتار از مستحدثات غیرمجاز در کلاردشت قلع و قمع شد

ساری - ایرنا - رییس کل دادگستری مازندران از قلع و قمع بیش از ۱۰ هکتار از مستحدثات غیرمجاز در شهرستان کلاردشت خبر داد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دادگستری استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری گفت: در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها، با حضور نماینده دادستان، مامورین نیروی انتظامی و اعضای کارگروه تغییرکاربری غیرمجاز، بیش از ۱۰ هکتار دیوارکشی، کانکس، انباری، سرایداری در چند روستای شهرستان کلاردشت قلع و قمع شد.

رییس کل دادگستری مازندران تاکید کرد: حفظ اراضی کشاورزی و باغی به صورت جدی در دستور کار دستگاه قضایی استان قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری با اشاره به قانون تبصره ذیل ماده ۱۰ تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی، خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی و سایر دستگاه های ذیربط باید راساً نسبت به جلوگیری از تغییر کاربری و اعاده به وضع سابق با نظارت نماینده دادستان اقدام کرده و در این خصوص اهتمام ویژه داشته باشند.

وی با هشدار به افرادی که به صورت غیرمجاز اقدام به احداث بنا و تصرف در اراضی زراعی و باغی می‌کنند، تاکید کرد: قطعاً با متخلفین این حوزه برخورد قاطع و قانونی خواهد شد.

قلع و قمع محدثات فوق الذکر در بیش از ۱۰ هکتار از روستاهای شهرستان کلاردشت از جمله اویجدان، پیشنبور، والت و کردیچال انجام شد.

استان مازندران حدود۲ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مساحت دارد که از این مقدار حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار آن عرصه های طبیعی شامل جنگل و مرتع است.

برای حفاظت و مدیریت عرصه های طبیعی مازندران دو اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در ساری و نوشهر فعالیت دارند که منطقه ساری حدود ۷۱ درصد و نوشهر حدود ۲۹ درصد این عرصه ها را مدیریت می کند.

استان مازندران در مجموع حدود ۵۴ درصد از عرصه های جنگلی شمال کشور را در اختیار دارد و همچنین نیمی از جنگل های هیرکانی ثبت شده در سازمان جهانی یونسکو در جغرافیای مازندران واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha