پرونده‌های تغییر کاربری زمین با دقت و سرعت بیشتر تعیین تکلیف شود

ساری - ایرنا - سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران گفت: تعیین تکلیف پرونده‌های تعیین و تغییر کاربری زمین‌ در کارگروه توسعه زیربنایی استان با رعایت همه ضوابط و مقررات باید سرعت بیشتری بگیرد تا متقاضیان زمان کمتری را برای دریافت نتیجه به انتظار بمانند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد توکلی امروز -یکشنبه- در جلسه کارگروه توسعه امور زیربنایی مازندران گفت: بسیاری از مدیران حوزه‌های مختلف که عضو این کارگروه هستند با سیل مراجعات مردمی بابت رسیدگی نشدن به موقع پرونده‌ها یا اخذ نشدن مصوبه در کارگروه‌ها و کمیسیون‌ها مواجه می‌شوند که به نوعی این موضوع نارضایتی‌هایی را برای متقاضیان ایجاد کرده است. بر همین اساس ضروری است که سرعت رسیدگی به این پرونده‌ها با رعایت همه ضوابط قانونی و حساسیت‌هایی که در حوزه تغییر و تعیین کاربری وجود دارد افزایش یابد.

وی افزود: البته این نکته را نیز باید بای جامعه تبیین کنیم که الزاما قرار نیست هر پرونده‌ای که وارد کارگروه شد با پاسخ مثبت مواجه شود. در هر حال کارگروه موظف به رعایت قانون است و این نگرش برخی متقاضیان که صرفا برای صدور مجوز تغییر کاربری فعالیت می‌کند باید اصلاح شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران خاطرنشان کرد: در این زمینه بیشتر مشکلاتی که امروز داریم و به نوعی همه مسائل و زحمات دوستان را تحت‌الشعاع قرار داده پرونده‌های حوزه کشاورزی است.

پرونده‌های تغییر کاربری زمین با دقت و سرعت بیشتر تعیین تکلیف شود

توکلی تصریح کرد: به هر حال سرعت بررسی پرونده‌ها باید افزایش یابد تا متقاضیان زودتر به پاسخ و نتیجه برسند. باید تلاش شود تا با رعایت همه مفاد قانونی و ضوابط مد نظر، رضایت جامعه را در این حوزه تامین کنیم.

وی افزود: هدف از تشکیل کارگروه توسعه زیربنایی، پیشرفت متوازن استان است که با توجه به ارائه طرح‌های مختلف‌ توسعه استان را درپی دارد. بنابراین راه و شهرسازی در پذیرش تقاضاها دقت نظر داشته باشد و اعضای کارگروه نیز در صدور رای دقت کنند تا امور مردم در تصمیم‌گیری ها با چالش مواجه نشود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha