۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۴۱
کد خبر: 85305843
T T
۱۶ نفر

برچسب‌ها

عرضه گوشت گوسفندی گرم تنظیم بازاری در همدان برای اولین بار

همدان- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گفت: به منظور کنترل قیمت و تنظیم بازار، نخستین بار گوشت گرم گوسفندی در فروشگاه‌های منتخب سطح همدان به زودی توزیع می شود.

سید مجتبی حسینی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش از این گوشت گرم گوساله نیز در فروشگاه‌های سطح استان توزیع شده بود.

وی با اشاره به اینکه گوشت‌های عرضه شده به صورت بسته بندی توزیع می‌شود،اظهار کرد: گوشت مخلوط گوسفندی با قیمت مصوب هر کیلوگرم ۳۹۰ هزار تومان و گوشت ران و سردست گوسفندی نیز با قیمت هر کیلو گرم ۴۴۰ هزار تومان عرضه می‌شود. حسینی تصریح کرد: در مرحله نخست مقدار این گوشت محدود است که در صورت مناسب بودن کیفیت گوشت و استقبال مردم، حجم بیشتری از گوشت گرم گوسفندی وارد بازار استان خواهد شد.

این مسوول همچنین اظهار کرد: تاریخ فروش گوشت قرمز گرم محدود و سه روز است و فروشگاه‌ها نمی‌توانند بیش از این گوشت را نگهداری کنند و این گوشت باید در تاریخ تعیین شده به دست مصرف کنندگان برسد به همین دلیل امکان بارگیری حجم بالای گوشت به ویژه در روزهای نخست طرح عرضه مستقیم وجود ندارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با بیان اینکه به طور میانگین مردم استان همدان روزانه ٢٥ تا ٣٠ تُن گوشت قرمز مصرف می‌کنند،افزود: این میزان از طریق عرضه کنندگان مختلف گوشت مورد نیاز استان در حال تامین است.

حسینی با بیان اینکه برخی مطالب طرح شده در فضای مجازی مبنی بر گران بودن گوشت قرمز در همدان نسبت به دیگر مناطق کشور نادرست است،افزود: قیمت کالاهای اساسی از جمله گوشت مدام رصد می شود و همدان در این حوزه در ردیف استان های میانی قرار دارد و میانگین نرخ این محصول اساسی از متوسط کشوری بالاتر نیست.

وی افزود: از آنجا که در همدان قیمت گوشت گوسفند نر و ماده متفاوت بوده، همین موضوع نقطه تمایز قیمت گوشت در همدان و سایر استان‌ها است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان تصریح کرد: پیش از این نیز گوشت گرم بدون استخوان گوساله به صورت بسته بندی هر کیلوگرم ۴۵۵ هزار تومان در سطح فروشگاه‌های زنجیره‌ای استان توزیع شده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha