۸ آذر ۱۴۰۲، ۸:۲۰
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85306180
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دمای زنجان ۱۱ درجه کاهش یافت

۸ آذر ۱۴۰۲، ۸:۲۰
کد خبر: 85306180
دمای زنجان ۱۱ درجه کاهش یافت

زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: صبح امروز /چهارشنبه/ دمای زنجان ۱۱ درجه نسبت به روز گذشته کاهش یافت.

حسین سلطانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی شبانه روز گذشته زنجان با دمای هوای پنج درجه سانتیگراد بعد از شهرکرد دومین مرکز استان سرد کشور ثبت شد.

وی یادآور شد: هم اکنون آسمان مناطق مختلف استان صاف و در شهرستان طارم ابری است که گاهی با وزش باد همراه خواهد شد.

سلطانی اظهار داشت: تا اوایل هفته آینده شرایط جوی پایداری در استان حاکم خواهد بود و سامانه بارشی فعالی پیش بینی نشده است.

وی با بیان اینکه از امروز صبح حداقل دماها در استان به طور محسوسی کاهش یافته است ادامه داد: با ادامه روند کاهشی دما در مناطق کوهستانی و ارتفاعات دمای هوا به زیرصفر خواهد رسید.

سلطانی دمای هوای فعلی شهر زنجان را پنج درجه سانتیگراد بیان کرد و افزود:‌ این میزان دما نسبت به صبح روز گذشته ۱۱ درجه کاهش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان منفی چهار و ۱۴ درجه، ابهر منفی یک و ۱۴، خرمدره یک و ۱۳ درجه، آببر هشت و ۱۹ درجه، سلطانیه منفی چهار و ۱۲ درجه، قیدار منفی ۲ و ۱۰ درجه و ماهنشان صفر و ۱۰ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha