۹ آذر ۱۴۰۲، ۸:۲۹
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85307354
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زنجان به عنوان دومین استان سرد کشور ثبت شد

۹ آذر ۱۴۰۲، ۸:۲۹
کد خبر: 85307354
زنجان به عنوان دومین استان سرد کشور ثبت شد

زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: طی شبانه روز گذشته زنجان با دمای هوای سه درجه سانتیگراد زیر صفر بعد از شهرکرد به عنوان دومین مرکز استان سرد کشور ثبت شد.

حسین سلطانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس بررسی آخرین نقشه های هواشناسی امروز جوی پایدار و آسمان غالبا صاف در استان حاکم است که از بعدازظهر با وزش ملایم باد همراه خواهد شد.

وی یادآور شد:‌ صبح جمعه دمای اغلب نقاط استان افزایش خواهد یافت و از نخستین روز هفته آینده به زیر صفر خواهد رسید.

سلطانی اظهار داشت:‌ طی شبانه روز گذشته روستای خیرآباد با منفی ۶ درجه سانتیگراد سردترین و گیلوان با ۱۹ درجه سانتیگراد گرمترین مناطق استان زنجان بودند.

وی دمای فعلی شهر زنجان را صفر درجه بیان کرد و گفت:‌ این میزان نسبت به صبح روز گذشته چهار درجه افزایش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان منفی سه و ۱۴ درجه، ابهر منفی یک و ۱۴، خرمدره سه و ۱۴ درجه، آببر هشت و ۱۷ درجه، سلطانیه منفی چهار و ۱۲ درجه، قیدار یک و ۱۰ درجه و ماهنشان یک و ۱۳ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha