تمرین زلزله در مدارس البرز

۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۵۰
کد خبر: 85306214
تمرین زلزله در مدارس البرز

کرج - ایرنا - همزمان با سراسر کشور، بیست و پنجمین تمرین آمادگی در برابر زلزله با شعار «مدارس ایمن، جامعه تاب آور» روز چهارشنبه در فضاهای آموزشی این استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، مدیر عامل جمعیت هلال احمر البرزدر حاشیه این تمرین گفت: امسال مانور متمرکز استانی زلزله در مدرسه دخترانه شهید کلانتری با حضور مسوولان البرز و اولیای دانش آموزان اجرا شد.

" محمد باقر خلفی " اظهار کرد: مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس همه ساله در هشتم آذر ماه به عنوان بزرگترین فعالیت آموزش همگانی در حیطه ایمنی مدارس در برابر زلزله، برنامه ریزی و اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: با به صدا درآمدن آژیر مانور زلزله و ایمنی، بلافاصله دانش آموزان ۱۲۰ مدرسه منتخب استان البرز و سه هزارو ۵۰۰ نفر از انها اقدام به پناهگیری، خروج اضطراری و ایمن و اسکان موقت کردند.

تمرین زلزله در مدارس البرز

خلفی افزود: جریان سازی و ترویج فرهنگ ایمنی در بین دانش آموزان با حضور تمام دستگاه های امدادی و خدمات رسان از جمله اهداف برگزاری مانور زلزله است که در مدارس البرز اجرا شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز بیان کرد: در اجرای این مانور آموزش و پرورش، هلال احمر، اورژانس، بهزیستی، آتش نشانی، سازمان دانش آموزی، شورای برنامه ریزی استان، کمیته برنامه ریزی شهرستان ها، نوسازی مدارس، شرکت های برق، آب و گازو شهرداری ها با مشارکت دانش آموزان اقدام به خدمات رسانی به مصدومان در این حادثه طبیعی کردند.

تمرین زلزله در مدارس البرز

وی اضافه کرد: در رویکرد جدید که با عنوان مدرسه ایمن - جامعه تاب آور شناخته می‌شود، ضمن ارائه آموزش‌های لازم به دانش آموزان مطابق با روال جاری، تمهیداتی اندیشیده شده که سطح آگاهی و آمادگی آنها نیز ارتقا یابد.

استان البرز ۵۲۰ هزار دانش آموز دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha