۱۳ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۳۶
کد خبرنگار: 5302
کد خبر: 85342542
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۲۳ درصد از بانوان دیار کریمه اهل بیت هم نام حضرت فاطمه(س) هستند 

قم- ایرنا-  مدیرکل ثبت احوال استان قم با اشاره به اینکه ۲۳ درصد از بانوان دیار کریمه اهل بیت همنام حضرت فاطمه(س) هستند، گفت: این بانوان دارای نام مبارک فاطمه، زهرا و القاب دیگر منتسب به یگانه دختر پیامبر اسلام هستند. 

منوچهر تیموری روز چهارشنبه همزمان با میلاد حضرت زهرا(س) (۱۹ جمادی الثانی) در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: نام های فاطمه و زهرا در صدر نام های منتخب دختران در خانواده های استان قم قرار دارد.

وی ادامه داد: این آمار نشان دهنده گرایش خانواده های این استان به سوی ارزش های دینی و مذهبی است و به واسطه دارا بودن مفاهیم و معانی ارزشمند این نام های مبارک، گرایش دختران به ‌سوی ارزش‌های اسلامی را نیز به همراه دارد.

به اعتقاد وی هرچه نام افراد از مفاهیم و معانی والاتری برخوردار باشد، بر تقویت ابعاد شخصیتی آنان نیز تاثیر گذار خواهد بود.

تیموری با اشاره به اینکه بر اساس آموزه های اسلام، حق هر فرزند بر گردن پدر و مادر است که برایش نام نیک انتخاب کنند، تصریح کرد: اطرافیان به معنای اسم فرزندان توجه خواهند کرد و در آینده فرد را به آن نام می‌شناسند، انتخاب نام نیک، مقبول و معنوی باعث افتخار فرزندان می‌شود.

وی تاکید کرد که والدین نام هایی با معانی و مفاهیم ارزشمند و بلندی برای فرزندان خود انتخاب کنند تا فرزندان بتوانند در جامعه به نام خود افتخار کنند.

این مسئول از ثبت ۱۳ هزار و ۸۴۱ واقعه ولادت در استان در سال جاری خبر داد و گفت: از این تعداد، هفت هزار و ۱۲۱ واقعه ولادت مربوط به پسران و ۶ هزار ۷۲۰ واقعه ولادت مربوط به دختران است.

به گزارش ایرنا، بر اساس نمایه جمعیتی این استان که در اردیبهشت‌ماه سال جاری منتشر شده‌است طبق آخرین برآوردها، جمعیت استان قم یک میلیون و ۴۳۵ هزار نفر است که جمعیت زنان قم ۷۰۹ هزار معادل ۴۹.۴ درصد و جمعیت مردان نیز ۷۲۶ هزار معادل ۵۰.۶ درصد جمعیت کل استان قم است.

۲۳ درصد از بانوان دیار کریمه اهل بیت هم نام حضرت فاطمه(س) هستند 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha