۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۴۳
کد خبر: 85306585
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پکن: فعالیت جدایی‌طلبانه تایوان تحمل نخواهد شد

تهران- ایرنا- سخنگوی دفتر امور شورای تایوان تاکید کرد که هیچ‌گونه اقدامی در جهت «جدایی تایوان» از سوی نیروهای جدایی‌طلب تایوان از سرزمین اصلی چین تحمل نخواهد شد.

به گزارش ایرنا به نقل از نشریه گلوبال تایمز، چن بین هوا سخنگوی دفتر امور تایوان شورای دولتی چین امروز (چهارشنبه هشتم آذر) خاطرنشان کرد که اگر بخواهیم فضای گسترده صلح آمیز در جهت یکپارچگی مجدد دو سوی تنگه ایجاد کنیم، باید به توافقات ۱۹۹۲ مبتنی بر سیاست اصل چین، بازگردیم. فعالیت جدایی‌طلبان موجب کاهش ثبات و صلح در منطقه آسیا و اقیانوسیه شده است.

وی افزود: ما بر نظام اجتماعی این جزیره احترام می‌گذاریم و امیدواریم که مردم تایوان با در نظر گرفتن منافع خود با جدایی‌طلبان مخالف کنند.

چن با اشاره به اینکه تایوان همواره خط قرمز روابط چین و آمریکا است، افزود: در دیدار شی جین‌پینگ با جو بایدن بر عدم حمایت واشنگتن از جدایی طلبان تایوان، تاکید شد.

این سخنگو در این باره که از تایپه خواسته شده تا از ناو جنگی از کار افتاده آمریکایی استفاده کند، گفت: مقامات حزب دموکرات ترقی‌خواه، تایوان را به یک دستگاه خود پرداز برای مقامات کاخ سفید تبدیل کرده که از منابع پولی و ثروت مردم تامین می‌شود.

وی افزود: اگر به مقامات جدایی طلب فرصت داده شود، کل این جزیره را به حراج گذاشته و تایوان را به نابودی می کشانند که دود این کار به چشمان مردم تایوان خواهد رفت.

چن بین هوا گفت: لای چینگ ده و شیائو می‌چین به عنوان دو نیروی تجزیه طلب طرفدار «جدایی تایوان» با مخدوش کردن واقعیت و ناچیز شمردن آسیب ها و خطرات «جدایی تایوان» قصد فریب رای‌دهندگان در انتخابات سال ۲۰۲۴ آن منطقه را دارند.

این سخنگو با اشاره به اینکه هیچ گونه اقدامی در جهت «جدایی تایوان» از سوی نیروهای جدایی طلب تایوان از سرزمین اصلی چین تحمل نخواهد شد و با واکنش ملایم مواجه نخواهد شد، خاطرنشان کرد که «جدایی تایوان» به معنی جنگ با سرزمین مرکزی بوده و فقط به منافع و رفاه مردم در تایوان آسیب می رساند.

چن خاطرنشان کرد که ما همواره به سیستم اجتماعی جزیره تایوان احترام می گذاریم و امیدواریم که مردم با در نظر گرفتن منافع خود با «جدایی تایوان» مخالف کنند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha