۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۳۴
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85306656
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

شکارچیان متخلف خواف به مستندسازی گونه‌های جانوری محکوم شدند

خواف- ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست خواف گفت: شکارچیان متخلف در این شهرستان بر اساس حکم قضایی به انجام تحقیق و پژوهش و مستندسازی گونه های کمیاب جانوری از طریق ثبت تصاویر به وسیله دوربین تله‌ای و ساخت آبشخور برای حیات وحش منطقه حفاظت شده "سیرخون" این شهرستان محکوم شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی محیط زیست خواف سعید شفیعیان روز چهارشنبه افزود: اواخر بهار امسال محیط‌بانان این منطقه ۲ شکارچی که به همراه موتورسیکلت و اسلحه در پی شکار آهو وارد عرصه های طبیعی منطقه حفاظت شده سیرخون این شهرستان شده بودند را قبل از وقوع شکار متوقف و به اتهام شروع به شکار به مرجع قضایی معرفی کردند.

وی ادامه داد: بنا به حکم صادره، شکارچیان که ۲ نفر بودند هر کدام به جریمه نقدی به میزان ۷۵ میلیون ریال بابت شروع به شکار محکوم شدند و اسلحه آنان نیز به نفع دولت ضبط شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست خواف گفت: با عنایت به سابقه‌دار بودن یکی از متخلفان در امر شکار و صید و در راستای اعمال مجازات تکمیلی هر ۲ شکارچی به انجام تحقیق و پژوهش و مستندسازی گونه های کمیاب جانوری از طریق ثبت تصاویر به وسیله دوربین تله‌ای و ساخت آبشخور برای حیات وحش منطقه حفاظت شده سیرخون محکوم شدند.

شفیعیان افزود: در صورتی که این شکارچیان موفق به شکار آهویی می شدند بنا به جنسیت آن آهو به میزان ۲۵۰ یا ۷۵۰ میلیون ریال علاوه بر جرائم کیفری مقرر به محکومیت متخلفان افزوده می شد.

منطقه حفاظت شده سیرخون در جنوب شرقی استان خراسان رضوی و یکی از ۴۱ منطقه چهار گانه "تحت حفاظت" و "شکار ممنوع" این استان است که ۵۵ هزار هکتار وسعت دارد.

این منطقه از زیستگاههای مهم آهو در استان خراسان رضوی است که تالاب و رودخانه ملی سیرخون را نیز در خود جای داده است.

خواف با یک میلیون هکتار وسعت از وسیع‌ترین عرصه‌های طبیعی در بین شهرستانهای استان خراسان رضوی برخوردار است و دارای یک منطقه حفاظت شده، یک تالاب ملی و ۲ منطقه شکار ممنوع است.

عرصه‌های طبیعی خواف از نظر حیات وحش جانوری، زیستگاه گونه‌های تحت حمایتی چون پلنگ ایرانی، "قوچ و میش وحشی، آهو، فلامینگو و حواصیل" و تعدادی دیگر از گونه‌های نادر پرندگان و حیات وحش است.

مرکز شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha