نخستین محموله مواد نفتی از بندر خرمشهر به خارج از کشور صادر شد

آبادان - ایرنا - مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر از آغاز فعالیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در زمینه صادرات مواد نفتی از این بندر خبر داد و گفت: شناور ۲ هزار ۵۰۰ تنی بارگیری و به مقصد کشور امارات صادر شد. 

علی عسکری پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد:یکی از امکانات روز و کم نظیر بندرخرمشهر، وجود تجهیزات صادرات مواد نفتی است که با ارائه تسهیلات و مشوق‌های لازم، فعالیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در زمینه صادرات مواد نفتی از مسیر بندر خرمشهر آغاز شد.

وی افزود: بر همین اساس مجوز صادرات ۱۰ هزار تن فرآورده‌های نفتی هیدروکربن سبک حاصل از برش اول میعانات گازی پارس جنوبی شیرین‌سازی معروف به نفتا توسط شرکت اتصال پترو اروند از بندر خرمشهر به مقصد امارات صادر شده است.

عسکری گفت: با توجه به وجود محدودیت تردد در آبراه اروند، این فرآورده‌های نفتی در قالب چهار شناور ۲ هزار ۵۰۰ تنی و در چهار مرحله، بارگیری و به مقصد کشور امارات صادر می‌شود.

وی افزود: با به کار گیری این ظرفیت در بندر خرمشهر، فعالیت چند منظوره این بندر تجاری رسما فعال شده و بسیاری از فعالان اقتصادی آماده ورود برای سرمایه گذاری هستند.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر بیان داشت: فعال شدن صادرات فرآورده‌های نفتی از بندر خرمشهر به کشور امارات، ایجاد اشتغال را به همراه دارد که در پی آن به صورت مستقیم و غیرمستقیم به ویژه در امر حمل و نقل و تخلیه و بارگیری این فرآورده‌های نفتی، برای افراد بومی زمینه کار مهیا شده است.

بر اساس این گزارش، بندر خرمشهر از امکانات زیرساختی و رو ساختی مناسبی برخوردار است و با توجه به داشتن ظرفیت ۱۱ میلیون تنی در سال، محل مناسبی برای سرمایه‌گذاران و صاحبان کالا است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha