۹ آذر ۱۴۰۲، ۹:۳۱
کد خبرنگار: 1022
کد خبر: 85307411
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

ترویج فرهنگ شهادت هدف اصلی برگزاری اجلاسیه شهدای زن اهل‌سنت است+ فیلم

گرگان- ایرنا- فرمانده سپاه نینوای گلستان گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و وحدت‌آفرینی از اهداف مهم برگزاری اجلاسیه شهدای اهل سنت کشور به میزبانی بندرترکمن است.

به گزارش ایرنا، سردار علی ملک‌شاهکوهی روز پنجشنبه در نخستین اجلاسیه شهدای اهل سنت کشور در بندرترکمن افزود: نقش‌آفرینی زن و خانواده در دفاع مقدس و صحنه‌های مختلف انقلاب اسلامی به خوبی مشاهده می‌شود که نمونه آن تقدیم هفت هزار شهیده در برهه‌های گوناگون تاریخ این کشور است.

وی همچنین با گرامی‌داشت یاد شهیده «مرجان نازقلیچی» شهیده حادثه منا و فرماندار پیشین شهرستان ترکمن، گفت: کار شهدا وحدت‌آفرینی بوده و تمامی شهدا از ما راضی باشند و دستمان را بگیرند.

وی از میزبانی مردم خونگرم بندرترکمن در میزبانی این اجلاسیه قدردانی کرد.

به گفته دبیر نخستین اجلاسیه شهدای زن اهل سنت کشور، ایران اسلامی دارای هفت هزار شهیده است که ۹۲۰ شهیده، اهل سنت هستند. از این تعداد ۳۸ نفر شامل ۲۴ بانوی اهل سنت و ۱۴ بانوی شیعه اهل استان گلستان هستند.

سرهنگ پاسدار باقر رحمانی افزود: برای برگزاری این اجلاسیه ۱۴ کمیته استانی و ۱۴ ستاد شهرستانی فعال شد و از چند روز قبل نیز ۴۲ ویژه برنامه متنوع در شهرستان‌تابعه استان تدارک و برگزار شد.

شهیده ‌«مرجانه نازقلیچی» فرماندار پیشین شهرستان ترکمن و از شهدای حادثه منا جزو شهدای شاخص اهل سنت زن استان گلستان است.

گفتمان‌سازی فرهنگ مقاومت و ایثار زنان با تقویت وحدت اسلامی، احیا و تقویت معنویت زن مسلمان به دور از قوم و مذهب، تقویت روحیه مقاومت نزد بانوان، اعتلای زنان و تجلیل از مقام شامخ شهدا از جمله اهداف برگزاری این اجلاسیه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha