ناوشکن دیلمان پیام‌آور قدرت ملی و ارتقا توان بازدارندگی ایران است

رشت - ایرنا - فرمانده مرکز آموزشهای تخصصی دریایی باقرالعلوم(ع) رشت ناوشکن دیلمان را نشان قدرت ملی ایران دانست و افزود: الحاق ناوشکن دیلمان پیام آور صلح است و برای دوستان جز پیام صلح نداریم اما برای دشمنان پیام آور قدرت ملی و افزایش توان بازدارندگی کشور است.  

به گزارش ایرنا، امیر دریادار منصور لشنی صبح پنجشنبه در آیین تجدید بیعت با شهدای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و هشت هزار شهید گلگون کفن گیلان در گلزار شهدای رشت با تبریک روز نیروی دریایی اظهار کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اگر پس از پیروزی انقلاب همواره روند روبه رشدی داشته اند از آن رو است تحت هدایت و راهبری های مقام معظم رهبری است.

وی تصریح کرد: نیروهای مسلح دستورات فرمانده کل قوا را به گوش جان می شوند و اجرا می‌کنند و این موفقیت‌های مرهون این راهبری هاست.

وی با اشاره به دیدار اخیر نیروی دریایی با رهبر معظم انقلاب افزود: ایشان معتقدند که که نیروی دریایی مسیر خود را شناخته و در مسیر خود حرکت می کند اما خواست ایشان آن بود که به این حرکت خود شتاب بیشتری بدهد.

وی به ظرفیت ها و راهبردهای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: از سال ۸۸ شاهدیم که به صورت مستمر ناوگروه‌های ما در آبهای بین المللی حضور دارند و نیروی دریایی آنجا که اقتصاد ما و خطوط کشتیرانی مان جابه جایی کالا، واردات و صادرات را انجام می‌هد حضور موثر دارد و نیروی دریایی با ناوگروه ۸۶ بعد از هشت ماه دریانوردی نشان داد در هر نقطه ای از آبهای بین المللی می تواند حضور یابد و هیچ کس نمی تواند برای آن محدودیتی ایجاد کند.

 امیر دریادار لشنی افزود: نیروی دریایی با ناوگروه ۸۶ در اوج تحریم ها توانست این سفر را به سلامت  با موفقیت و اقتدار به انجام برساند.

 وی ادامه داد: نیروی دریایی به فرموده رهبر معظم انقلاب نیرویی بین المللی، نظامی و سیاسی است و حد و مرزی ندارد و با توجه به توانمندی و قابلیتش می تواند در هر جایی و نقطه ای از دنیا حضور یابد و نیرویی راهبردی است از آن جهت که در هر جا نیاز است از منافع کشور حفاظت کند.

وی در ادامه با اشاره دلاورمردی ها و رشادت های شهدای هفتم آذر سال ۱۳۵۹، گفت: سربازان این مرز و بوم برای دفاع از آب و خاک میهن در مقابل نیروی دریایی رژیم بعث ایستادند و طومار استکبار جهانی را در هم پیچیدند و پهنه دریاها محل سیادت جمهوری اسلامی ایران شد.

معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استانداری گیلان نیز الحاق ناوشکن تمام ایرانی دیلمان را بخشی از شکوه، جلال و قدرت جمهوری اسلامی ایران در دستیابی به علوم و فنون روز دنیا دانست و افزود: ناوگروه ۸۶ ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز که اقیانوس ها را درنوردید یکی از دستاوردهای نیروهای متعهد و متخصص داخلی است.

محمد جلائی با گرامیداشت یاد و نام شهدای ایران اسلامی گفت: پاسداشت مراسم ایام فاطمیه(س)، محرم و صفر، اربعین، یادواره شهداء و سرداران شهید مکتب و سرمایه های فرهنگی و ارزشی مردم ایران هستند.

وی تصریح کرد: برخلاف تمدن غرب که برپایه علم و عقل بنا شده ما پیروان و سربازان مکتبی هستیم که از عقل انسان کامل تجلی یافته و از پیامبران و ائمه معصومین (ع) بهره می گیرند و در کشوری زندگی می کنیم که با هدایت ولایت فقیه در حرکت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha