۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۲۸
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 85307565
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

۴۰ هزار مترمربع اراضی کشاورزی گرمسار به چرخه تولید بازگشت

سمنان- ایرنا-  مدیر جهادکشاورزی گرمسار گفت: ۴۰ هزار مترمربع اراضی کشاورزی در این شهرستان، با تخریب بنای غیرمجاز در این زمین‌ها طی مراحل قانونی و حقوقی، به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی جورابلو روز پنجشنبه به رسانه ها ابراز کرد: ۱۶ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی و باغی این شهرستان تخریب و قلع و قمع شد؛ به طوری که ۴۰ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی روستای ناروهه و منطقه مجاور باغ همایون از توابع بخش مرکزی این شهرستان آزادسازی شد و به چرخه تولید بازمی‌گردد.

وی اظهار داشت: این عملیات در راستای جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز و اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی اجرا شد.

مدیر جهادکشاورزی گرمسار یادآور شد: این بناهای غیر مجاز شامل احداث ساختمان به مساحت ۳۵۰ متر مربع ، محوطه سازی و دیوارکشی بود و تخریب آنها با حضور نماینده دادستان، یگان حفاظت اراضی کشاورزی، امور اراضی شهرستان گرمسار و یگان امداد نیروی انتظامی اجرا شد.

۳۸ میلیارد ریال برای طرح آبرسانی هزینه شد

مدیر جهاد کشاورزی آرادان نیز گفت: عملیات اجرایی احداث کانال های انتقال آب شهرستان به اتمام رسید.

سیدمهدی حسینی افزود: اجرای طرح احداث کانال های انتقال آب در هفت روستا با اعتبار ۳۸ میلیارد ریال به طول هفت هزار و ۴۱۵ متر با مقطع ذوزنقه احداث و تحویل بهره‌برداران شد.

مدیر جهاد کشاورزی آرادان خاطرنشان کرد: اقدامات صورت گرفته با هدف استفاده بهینه از منابع آب با افزایش بازدهی انتقال عملیاتی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha