۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۴۶
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85307648
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ارائه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای کارآموزان دارای معلولیت ارتقا یابد

سنندج- ایرنا- سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان گفت: ارتقای مهارت های فنی و حرفه ای کارآموزان دارای معلولیت جزو قانون حمایت از معلولان است و این اداره کل آمادگی ارائه این مهم را دارد.

به گزارش ایرنا، سید علی علوی روز پنجشنبه در نشستی با نصرالله ابراهیمی مشاور استاندار در امور معلولان با تاکید بر لزوم ارائه آموزش‌های مهارتی به جامعه توانخواهان اظهار کرد: خدمت به جامعه معلولین و توانخواهان یکی از وظایف اصلی ما در حوزه آموزشهای فنی و حرفه‌ای است.

وی با اشاره به وضعیت اشتغال معلولان در جامعه بیان کرد: مشکل بیکاری برای افراد دارای معلولیت در جامعه بدلیل شرایط خاصی که دارند بیشتر از سایر قشرها است و فقدان مهارت‌های مورد نیاز بازار کار هم نقش بسزایی در این زمینه دارد.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان افزود: در کنار بعد اقتصادی، نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در تحولات اجتماعی و فرهنگی به ویژه در رشد و بهبود فرهنگ کار حائز اهمیت است.

علوی بیان کرد: از جمله نتایج این آموزش‌ها می توان به کاهش سطح بیکاری و تبعات منفی آن، کاهش معضلات اجتماعی، بازسازی و نوسازی امکانات آموزشی، توانمند سازی کارآموزان دارای معلولیت برای زندگی بهتر، افزایش سلامت جسمی و روانی و امید به زندگی، توسعه عرصه‌های زندگی مانند کار و حرفه، بهبود روابط اجتماعی و مناسبات انسانی اشاره کرد.

ارائه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای کارآموزان دارای معلولیت ارتقا یابد

وی با اشاره به اینکه نظام نامه آموزش‌های مهارتی افراد دارای معلولیت براساس تکالیف معین در ماده ۱۴ قانون حمایت از معلولین تدوین شده است، اضافه کرد: ارتقای مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و ارتقاء اثربخشی و کارآیی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ویژه کارآموزان دارای معلولیت از جمله اهداف مورد نظر در این نظام نامه است.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان ادامه داد: این نظام نامه در ۱۵ ماده تدوین شده است که ایجاد نگرش راهبردی، نظام‌مند و همسو سازی برنامه‌های توانمند سازی معلولین، تمرکز بر آموزش‌های مهارتی کوتاه مدت کاربردی با توجه با توجه به نیازهای بالقوه کارآموزان دارای معلولیت و متناسب با نیاز بازار کار حال و آینده، استفاده از منابع و ظرفیت‌های درون و برون سازمانی و توجه به رویکردها، مدل ها، روش ها، فناوری‌ها و تکنیک‌های نوین یادگیری مهارت از جمله راهبردهای آموزش کارآموزان دارای معلولیت در این نظام نامه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha