اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور به کردستان تحول آفرین خواهد بود

سنندج-ایرنا-معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان ها به ویژه کردستان در بخش آموزشی و مهارتی تحول آفرین خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر میمنت آبادی روز یکشنبه در مراسم تقدیر و معارفه مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کردستان در سنندج اظهار کرد: امروز اقشار مختلف مردم نیاز به مهارت دارند به همین دلیل مهارت آموزی در اولویت قرار گرفته است.

وی بر توسعه مهارت آموزی در بین مددجویان زندان ها و نهادهای حمایتی تاکید کرد و افزود: رشته ها و کارگاه های فنی حرفه ای متعلق به همه مردم است و همه می توانند از امکانات و تجهیزات این سازمان استفاده کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با بیان اینکه جامعه به پنجه های کارآمد در رشته های مختلف نیاز دارد، گفت: اگرچه نرخ بیکاری در جامعه ما بالاست نیاز به نیروی کار ماهر هم داریم، لذا باید همه دست اندرکاران دولتی موضوع مهارت آموزی در جامعه نهادینه شود.

میمنت آبادی بیان کرد: اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای بعد از نیم قرن فعالیت این سازمان تهیه و تدوین و تصویب شده و هم اکنون در شورای نگهبان است و بی شک با ابلاغ آن تحول و تحرک ویژه ای در حوزه آموزشی در کشور ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: بیش از ۲ هزار میلیارد ریال در سفر نخست رئیس جمهور برای تجهیز کارگاه و کارهای عمرانی فنی و حرفه ای استان مصوب شده است که تخصیص آن رونق زیادی در بخش آموزشی استان ایجاد می شود.

مدیری شایسته سالار است که در خدمت به مردم کوشا باشد

امام جمعه سنندج هم در این مراسم با بیان اینکه مدیریت امروز از هر حرفه دیگری اهمیتش به مراتب بیشتر است، اظهار کرد: مدیری شایسته سالار است که در خدمت به مردم کوشا باشد.

ماموستا فایق رستمی با بیان اینکه کشورما از هر لحاظ غنی و دارای ظرفیت های فراوان است و استفاده از این نعمت ها مستلزم وجود نیروهای دلسوز و توانمند است، اضافه کرد: اگر چند درصد ظرفیت های کردستان هم چون مرز باشماق آن صرف استان شود بخش زیادی از مشکلات آن برطرف خواهد شد.

امام جمعه سنندج یادآور شد: انقلاب ایران بر چهار پایه مشورت، عدالت، مساوات و توسعه و عمران برپا شده و این موارد اساس دستیابی به توسعه و پیشرفت است.

اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور به کردستان تحول آفرین خواهد بود

فنی و حرفه ای جایگاه ویژه ای در رفع بیکاری دارد

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان هم در این مراسم ضمن تبریک روز بسیج اظهار کرد: امروز اگر ایران قله های پیشرفت را در حال طی کردن است نقش بسیج در این مسیر مشهود است.

عبدالله رشیدی پور ادامه داد: سال گذشته در این موقع دشمن به دنبال ضربه زدن به کردستان بود ولی مردم این استان نشان دادند همواره حامی و پشتیبان نظام بوده و هستند.

وی با اشاره به اینکه مردم هم در ۱۱ آبان در استقبال از رئیس جمهور علاقه خود را به دولت نشان دادند، اضافه کرد: ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبار در این سفر برای استان مصوب شد که این هم نشان از نگاه ویژه دولت به کردستان است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان با اشاره به اینکه هر فردی برای حضور در بازار کار نیازمند داشتن مهارتی است، گفت: امروز سازمان فنی و حرفه ای نقش ویژه ای در رفع بیکاری و مسئولیت سنگینی در ارائه آموزش های مهارتی بر عهده دارد.

مدیرکل سابق آموزش فنی و حرفه ای کردستان هم که به عنوان مدیرعامل منطقه آزاد بانه و مریوان منصوب شده است در این مراسم با اشاره به اینکه سال ۱۴۰۰، ۱۲۰ آموزشگاه داشتیم اکنون بیش از ۷۰۰ مجوز داریم، اظهار کرد: گروه هدف وسیعی داریم و پوشش اهداف و تعهدات سازمان جز با ایثار و کار جهادی کارکنان این نهاد شدنی نیست.

فردین وکیلی اضافه کرد: از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان تعداد زیادی از کارگاه های استان تجهیز و تعدادی از پروژه های راکد هم بار دیگر وارد مرحله اجرا شدند.

وی ادامه داد: بار دیگر اجرای پروژه ساختمان فنی و حرفه ای سقز که سال ها متوقف شده بود از محل اعتبارات سفر آغاز شده است و امید می رود بزودی به اتمام برسد.

مدیرکل جدید اداره کل آموزش فنی و حرفه ای کردستان هم در این مراسم اظهار کرد: یکی از کلیدهای تاثیرگذار در ایجاد اشتغال ارائه آموزش های فنی و حرفه ای است.

سیدعلی علوی افزود: یکی از برنامه های ما نیازسنجی کارخانجات و واحدهای تولیدی است و براساس آن اقدام به آموزش نیرو می کنیم.

اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور به کردستان تحول آفرین خواهد بود

در پایان این مراسم از زحمات فردین وکیلی با اهدای لوح سپاس تجلیل شد و سید علی علوی به عنوان مدیرکل جدید آموزش فنی و حرفه ای کردستان معرفی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha