۵۲ هزار هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کشور تامین شد

زاهدان- ایرنا-معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان ملی زمین و مسکن گفت: تاکنون در راستای طرح نهضت ملی مسکن بیش از ۵۲ هزار هکتار زمین مصوب در کشور تامین شده که ۳۶ هزار هکتار آن در حریم و محدوده شهرها قرار دارد.

به گزارش ایرنا ارسلان مالکی روز پنجشنبه در بازدید از پروژه های طرح نهضت ملی مسکن زاهدان افزود: حدود ۱۶ هزار هکتار نیز در کشور در قالب شهرک‌سازی مصوب که مکان‌یابی این اراضی تصویب شده و طرح‌های جامع و تفصیلی آنها هم در حال انجام است.

وی با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن از راهبردهای کلان دولت سیزدهم است، افزود: در اجرای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن نیز تاکنون بیش از پنج هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی مازاد سایر دستگاه‌ها شناسایی و اخذ سند شده و در اختیار طرح قرار گرفته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پیشرفت مطلوب پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان بیان کرد: تاکنون برای حدود ۲۵ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در کل استان پروژه تعریف شده که از این میزان ۱۲ هزار واحد مسکونی در شمال استان بوده است.
وی درخصوص مساحت اراضی تامین شده در قالب طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان گفت: در مجموع این استان بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن مهیا شده که ۲ هزار هکتار آن در شمال استان و حدود ۸۰۰ هکتار آن هم در جنوب استان تامین شده است.

دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان نیز در این بازدید از اشتغال بیش از ۴۱ هزار و ۵۲۵ نفر در پروژه های در دست ساخت طرح نهضت ملی مسکن در استان خبر داد و گفت: امروز یکی از مهمترین اولویت های دولت مردمی سیزدهم رفع مشکل مردم در حوزه مسکن است و ما در این استان با تاسی از این سیاست، برنامه‌های جدی را در حوزه مسکن دنبال کرده‌ایم که نتیجه آن در کسب رتبه دوم کشوری این استان در اجرای طرح قابل مشاهده است.

عطاء اله اکبری با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن یک فرصت طلایی برای رونق کسب و کار در سیستان و بلوچستان است، تصریح کرد: اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این استان با ساخت بیش‌ از ۳۹ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی در افق چهار ساله گردش مالی حدود ۲۷ هزار میلیارد تومان را به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان گفت: از مجموع ۳۶ هزار و ۴۲۴ متقاضی تایید نهایی شده طرح نهضت ملی مسکن در این استان تاکنون ۳۰ هزار و ۸۸۱ متقاضی اقدام به واریز وجه کردند و ۲۵ هزار و ۲۹۸ متقاضی تخصیص به طرح شده‌اند.

دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه تکمیل و بهره‌برداری از واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در امیدآفرینی بین مردم و تحقق اهداف دولت نقش مستقیم ایفا می‌کند در این استان تلاش شده است با استفاده از توان نیروهای بومی و مصالح ساختمانی تولیدی با کیفیت گام های موثری در این زمینه برداشته شود.

۵۲ هزار هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کشور تامین شد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha