۱۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۵۱
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 85308987
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مستند محیط زیستی "ارجنا" در چهارمحال و بختیاری تولید شد

شهرکرد- ایرنا- رییس حوزه هنر چهارمحال و بختیاری گفت: ساخت مستند "ارجنا" به نویسندگی و کارگردانی عباس رفیعی مرغملکی تولید حوزه هنری استان به مرحله نهایی رسید.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی حوزه هنری استان، احسان قائدی روز شنبه با اعلام این خبر افزود: "ارجنا" مستندی با موضوع محیط‌زیست است که با تکیه بر توجه به احیای جنگل و حفظ محیط زیست تولید شده است.

وی ادامه داد: این اثر زندگی مردی ۸۴ ساله در مناطق چهارمحال و بختیاری را به تصویر می‌کشد که نذر کرده برای رضای خدا و حفظ و نگهداری از خطراتی مثل آتش‌سوزی از گونه‌های جنگلی در زیست‌بوم خود از مراتع و جنگل‌ها و گونه‌های مختلف گیاهی نگهداری کند.

رییس حوزه هنر چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مستند «ارجنا»به زودی از سوی واحد هنرهای تصویری حوزه هنری با حضور هنرمندان استان و عوامل فیلم اکران و رونمایی می‌شود، تصریح کرد: نام این اثر با عنوان ارجنا برگرفته از درخت ارجن (بادام وحشی) است که گونه‌ای کم نظیر از درختان استان چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود.

قائدی افزود: عباس رفیعی مرغملکی از مستندسازان جوان استان، نویسنده و کارگردان این اثر است و محمد قلی‌پور دشتکی فیلمبردار، احسان عبدالله‌زاده صدابردار، هادی اسپنانی تدوینگر، حمیدرضا فطوره‌چیان و برنا جمشیدی اصلاح‌ رنگ و نور، سعید بهرامی صداگذار، شبنم غلامی دستیار گارگردان و برنامه‌ریز، خدیجه ملک‌پور دهکردی مدیر تولید این اثر نمایشی است.

وی یادآور شد: همچنین محسن آذرمهر عکاس و پدارم فرخ‌نیا طراح پوستر از دیگر عوامل این مستند هستند.

به گزارش ایرنا، در استان چهارمحال‌ و بختیاری ۱۸۱ هکتار جنگل ارجن به صورت ذخیره‌گاه جنگلی وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha