یک میلیون اصله نهال در بروجرد تولید شد

بروجرد - ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد گفت: یک میلیون نهال در بروجرد تولید شده و همزمان با پویش سراسری کشوری در سطح ۲ هکتار منابع ملی شهرستان کاشته می‌شود.

یحیی کریمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طرح کاشت نهال در منابع طبیعی شهرستان مردمی است اما منابع طبیعی نیز علاوه بر نظارت، نهال هم تولید کرده است تا با همراهی مردم در راستای ارتقای گسترش فضای سبز شهرستان اقدام شود.

وی با تاکید بر رعایت نکات موثر در نگهداری و کاشت این نهال‌ها اضافه کرد: اصلی‌ترین نکته در مورد این نهال‌ها نگهداری از آنها است که باید به آبیاری آنها به خصوص در فصل گرما توجه شود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد بیان کرد: عمده این یک میلیون نهال تولید شده در اسفندماه و همزمان با زمان درختکاری به صورت رایگان در اختیار مردم گذاشته می شود.

کریمی ادامه داد: تقویت پوشش گیاهی یکی از اقدامات منابع طبیعی برای حفاظت از خاک و منابع طبیعی است که علاوه بر گسترش فضای سبز در نگه داشتن بافت خاک و جلوگیری از زمین به هنگام وقوع سیلاب ها نقش موثری دارد.

به گزارش ایرنا، مرحله کاشت نهال با حضور روسای ادارات شهرستانی، معاونان فرماندار و مشارکت مردم در سطح ۲ هکتار از پارک شهید بهشتی بروجرد انجام شد.

شهرستان بروجرد دارای بیش از ۹۶ هزار هکتار اراضی منابع طبیعی است که بیشتر آن مرتع می باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha