استاندار یزد: موفقیت و سربلندی کشور از مسیر علم و فناوری می‌گذرد + فیلم

یزد – ایرنا- استاندار یزد گفت: موفقیت و سربلندی کشور فقط از مسیر علم و فناوری می‌گذرد و با اراده و عزمی که دانش‌آموزان دارند این مسیر با سرعت در حال پیشرفت است.

به گزارش ایرنا، "مهران فاطمی" روز شنبه در آیین نواختن زنگ پژوهش در مدرسه دخترانه حکیم زاده، افزود: در کنار همه اختراعات و توانمندی های دانش آموزی ، اراده قوی و بسیار ارزشمند دانش آموزان وجود دارد که این قدرت، هر مانعی بر سر راه پیشرفت ایران عزیز را بر می دارد .

وی ادامه داد: ما وظیفه و ماموریتی جز ساختن ایران اسلامی نداریم و ساختن ایران جز از مسیر علم و فناوری محقق نخواهد شد و این علم و فناوری به دست شما دانش آموزان است و ما نیز هر گونه حمایتی را از مجموعه خلاقانه و فناورانه دانش آموزی استان داشته و خواهیم داشت .

استاندار یزد گفت: در دنیای امروز کشور ما و همه ما اجبارا باید قوی باشیم و در جغرافیای کره زمین راهی جز قوی بودن وجود ندارد و در جنگ جهانی اول و دوم ما اعلام بیظرفی کردیم و حاکمیت وقت دخالتی نکرد اما ایران اشغال شد و بیش از ۳ میلیون نفر فقط از گرسنگی جان خود را از دست دادند.

فاطمی ادامه داد: بیطرفی باعث نمی شود کسی به ما کاری نداشته باشد و ما مجبوریم که قوی باشیم و این قوی بودن فقط از مسیر علم وفناروی می گذرد و هیچ راهی جز این نیست همچنین علم قدرت برتر است که می توان با آن بر همه امکانات زمین و آسمان تسلط یافت.

وی اظهار داشت: جوانان این مرز و بوم ثابت کرده اند که توانمندی و قابلیت های بسیار زیادی در عرصه علم و فناوری دارند و هر کجا نیاز بوده با توان داخلی خدمت رسانی کرده اند .

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این مراسم گفت: دوام هر ملت و هر دین بسته به میزان بهره مندی از عقلانیت و فکر و اندیشه ورزی است و مادامی که در این مسیر حرکت شود مسیر موفقیت را در پی خواهد داشت.

محمد کاظم رحیمی نژاد افزود: تمدنی پایدارتر است که پژوهش و فکر بیشتری داشته است و خلقت و دوام و حیات فردی و اجتماعی انسان نیز به همین اصل وابسته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: هرکس تفکر محور باشد ماندگارتر است و باید تا هستیم با عقلانیت جهت دار و هدف مند در مسیر رضایت خداوند فعالیت کنیم تا این فرهنگ و مکتب با همت دانش آموزان پایدارتر شود .

در حاشیه این مراسم که در محل آموزشگاه دخترانه حکیم زاده یزد برگزار شد ، استاندار و مسئولان از نمایشگاه دست ساخته ها، اختراعات و توانمندی های دانش آموزان بازدید کردند؛ همچنین از دانش آموزان برتر تقدیر شد .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha