۱۱ آذر ۱۴۰۲، ۲۰:۰۶
کد خبرنگار: 909
کد خبر: 85309764
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

کاهش کیفیت هوا در مناطق مرکزی و صنعتی اصفهان تا دوشنبه ادامه دارد

اصفهان - ایرنا - طبق پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان، کاهش کیفیت هوا در مناطق مرکزی و صنعتی این استان و کلانشهر اصفهان تا دوشنبه این هفته (۱۳ آذر) تداوم دارد و بر همین اساس، «هشدار سطح نارنجی» صادر شده است.

به گزارش ایرنا، اداره کل هواشناسی استان اصفهان شنبه اعلام کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر استقرار جوی پایدار از امروز تا اواسط هفته برروی استان است و تا دوشنبه (۱۳ آذر) آسمانی غُبارآلود و کاهش کیفیت هوا و دید در مناطق مرکزی و صنعتی استان و کلانشهر اصفهان به ویژه در نیمه نخست روز انتظار می‌رود که در این زمینه هشدار سطح نارنجی نیز صادر شده است.

هوای اصفهان برای فردا یکشنبه صاف تا کمی ابری گاهی وزش ملایم باد و در مناطق مرکزی هوای آلوده و برای روز دوشنبه صاف تا قسمتی ابری گاهی وزش ملایم باد و در مناطق مرکزی هوای آلوده پیش‌بینی شده است.

بر اساس هشدار هواشناسی سطح نارنجی که اداره کل هواشناسی استان اصفهان امروز شنبه صادر کرد از اوایل یکشنبه تا پایان دوشنبه، تداوم شرایط پایداری در کلانشهر اصفهان و مناطق شهرک‌های صنعتی این استان پیش‌بینی شده است.

این مخاطره سبب افزایش محسوس شاخص کیفیت هوا توام با رشد ظرفیت غلظت آلاینده ها تا شرایط ناسالم برای همه گروه های سنی و احتمال شرایط بسیار ناسالم بویژه در مناطق پُرتردد و صنعتی (در صورت عدم رعایت و کنترل منابع آلاینده) خواهد شد.

بر این اساس، مدیریت کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی، عدم تردد گروه های سنی و جلوگیری از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز مورد تاکید قرار گرفته است.

هوای کلانشهر اصفهان از پنجشنبه نهم تا امروز یازدهم آذر ماه در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم مردم قرار داشت که سبب غیرحضوری شدن مدارس و دانشگاه ها برای روز شنبه شد.

مدارس مناطق ۶ گانه کلانشهر اصفهان و ۹ منطقه آموزش و پرورش استان فردا یکشنبه ۱۲ آذر ماه نیز به دلیل آلودگی هوا به صورت غیرحضوری فعالیت خواهند کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha