عرضه مرغ در آذربایجان غربی بیش از میزان نیاز روزانه شهروندان است

ارومیه - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: میزان نیاز روزانه استان به مرغ گرم ۲۱۰ تن است که امروز/شنبه/ ۴۰ تن مرغ مازاد نیز برای تامین تقاضای بازار در سطح استان توزیع شد.

خسرو شهبازی شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این میزان مرغ عرضه شده در بازار شامل مرغ گرم کیسه ای و قطعه بندی شده است.

وی با بیان فعالیت بیش ۷۰۰ واحد مرغداری در استان، ادامه داد: آذربایجان غربی یکی از قطب های تولید گوشت مرغ در کشور محسوب می شود و این استان تامین کننده مرغ مورد نیاز استان‌های همجوار از جمله آذربایجان شرقی است.

شهبازی با بیان اینکه قیمت مصوب فروش مرغ ۸۵۰ هزار ریال است، اضافه کرد: در روزهای اخیر به دلیل افزایش تقاضا در بازار استان‌های همجوار میزان تقاضا برای مرغ افزایش یافته است.

وی با اشاره به جوجه ریزی چهار میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه ای در آبان ماه اضافه کرد: در روزهای آتی هیچ کمبودی در تامین مرغ استان وجود نخواهد داشت، حتی مازاد بر مصرف نیز تولید پیش بینی می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از مردم استان خواست با خرید متعارف، از تقاضای غیرمعمول برای خرید مرغ و ذخیره سازی بیش از نیاز خود در خانه خودداری و با مشارکت در تنظیم بازار کالای اساسی، عوامل اجرایی را در این زمینه همراهی کنند.

به گزارش ایرنا طی ۲۰‌روز گذشته کمبود مرغ باعث تشکیل صف خرید شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha