آنچه در سفر سخنگوی دولت به خراسان جنوبی گذشت + فیلم

بیرجند - ایرنا - سخنگوی دولت در سفر یک روزه به خراسان جنوبی با حضور در بین اقشار و فعالان حوزه‌های مختلف ضمن تشریح برخی دستاوردهای دولت سیزدهم به تبیین برنامه‌های پیش رو پرداخت و پاسخگوی حاضران بود.

به گزارش ایرنا "علی بهادری جهرمی" که به گفته خودش زمانی در اردوی جهادی به این دیار آمده بود، صبح شنبه یازدهم آذر ماه با استقبال استاندار خراسان جنوبی وارد بیرجند شد و در اولین برنامه این سفر پای صحبت فعالان فرهنگی، مردمی، رسانه‌ای و طلاب نشست.

این نشست در سالن شهید رجایی استانداری خراسان جنوبی برگزار شد و سخنگوی دولت بدو ورود به استانداری به مقام شامخ شهید گمنام در این مکان ادای احترام کرد.

مسئول بسیج رسانه خراسان‌ جنوبی، مدیرکل صدا و سیما، مدیرعامل خانه مطبوعات استان، یک کنشگر و فعال رسانه‌ای، نمایندگانی از حوزه علمیه خواهران و برادران در این نشست سوالات و خواسته‌هایی را مطرح کردند.

توجه به جهاد امیدآفرینی، امتیاز ویژه برای استان‌های کم برخوردار در تخصیص یارانه مطبوعات و سایت‌های خبری، آموزش و تقویت رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها، توجه به تخصص گرایی به ویژه در فضای رسانه‌ای، اجرای عدالت اجتماعی، توجه به جایگاه طلبه‌ها در آموزش و پرورش و لزوم پیوست مردمی در برنامه مدیران از مهمترین درخواست‌های فعالان فرهنگی، مردمی، رسانه‌ای و طلاب استان خراسان جنوبی بود.

آنچه در سفر سخنگوی دولت به خراسان جنوبی گذشت + فیلم
نشست فعالان فرهنگی، مردمی، رسانه‌ای و طلاب

سخنگوی دولت نیز در این نشست رویه دولت سیزدهم را پیشگامی مردم در عرصه‌های مختلف و حمایت دولت از آنها برشمرد و گفت: هر جایی که مردمی عمل نشده، گفتمان این دولت نیست لذا با افزایش تولید گندم رکورد زدیم که سیاستگذاری آن از سوی دولت و کار از سوی مردم بود.

وی افزود: دولت سیزدهم و مردمی در ابتدای فعالیت خود با بحران‌های زیادی مواجه بود، خط و مسیر حرکتی در هشت یا ۱۰ سال گذشته مبتنی به باورهای انقلاب و حرکت امام نبود. در نتیجه این راهبردهای اشتباه، مشکلاتی در سال ۱۴۰۰ گریبانگیر جامعه شده بود لذا دولت سیزدهم باید اقدامات راهبردی را انجام می‌داد تا علیرغم همه نقاط ضعف، مسیر به ریل اصلی حرکت انقلاب و پیشرفت برگردد.

بهادری جهرمی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه دولت دیوارهای بین حاکمیت و مردم را برداشته است، گفت: ریل دولت، همکاری و همدلی با همه نهادهای انقلابی و قوا بوده، همین کلنگ زنی و نهضت اتمام طرح های نیمه تمام را دولت با همکاری بقیه نهادها انجام می دهد پس دوگانگی بین خود و دیگر نهادها احساس نمی کند و همه اجزای یک پیکر هستیم البته ممکن است هنوز آثار این کجروی ها در نقاطی دیده شود.

وی به برخی دستاوردهای دولت در ۲ سال گذشته اشاره کرد و افزود: خودکفایی گندم، رکوردزنی در تجارت خارجی و عبور از بحران‌های مقعطی مانند کرونا تنها گوشه‌ای از این اقدامات است.

سخنگوی دولت با اشاره به رویکردهای دولت سیزدهم در حوزه فرهنگ اظهار داشت: دوره قبل علیرغم اینکه در بیان علنی بواسطه منع شفاف مقام معظم رهبری جرات نبود که گفته شود مسیر حرکت براساس سند ۲۰۳۰ است اما در عمل بخش‌های مختلف خیلی شفاف و واضح به جای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، سند ۲۰۳۰ را مد نظر قرار داده بودند.

وی سپس با حضور در برنامه طرح مردمی کاشت درخت و پویش "صبح زیتون" یادمان شهدای فلسطین که همزمان با سراسر کشور برگزار شد، به همراه استاندار و شماری از مسئولان در محوطه استانداری نهال غرس کرد.

سخنگوی دولت بعد از ظهر شنبه در دانشگاه بیرجند حضور یافت تا در نشست پرسش و پاسخ دانشجویان با عنوان «صدای جمهور، بدون سانسور» شرکت کند.

این برنامه پرطرفدار برای ساعت ۱۳:۳۰ برنامه ریزی شد و قبل از شروع مراسم تالار ولایت دانشگاه مملو از جمعیت شده بود به طوری که تعدادی در راهروها ایستاده بودند و عده ای هم بیرون از سالن به صورت ویدئوکنفرانس مباحث جلسه را دنبال می‌کردند.

با این وجود بهادری جهرمی وقتی در جایگاه قرار گرفت، تاکید کرد که درها باز باشد تا امکان حضور همه دانشجویان در جلسه فراهم باشد.

آنچه در سفر سخنگوی دولت به خراسان جنوبی گذشت + فیلم
دانشگاه بیرجند

جلسه با تاخیر اندکی آغاز شد و بیش از سه ساعت و نیم به طول انجامید. از هر طیف دانشجو فرصت صحبت کردن داشتند و سوالات و خواسته‌های گوناگونی نیز مطرح شد.

سخنگوی دولت هم با اشاره به ۴۰ نکته که از صحبت دانشجویان در این نشست برداشت کرده بود افزود: محور اصلی صحبت‌ها زبان دولت و عملکرد رسانه‌ای بود که اصل ایراد درست است.

بهادری جهرمی حدود ۸۰ دقیقه را صرف پاسخگویی به سوالات و مطالبات دانشجویان کرد و گفت: با دانشگاه‌ها در تعامل و رفت و برگشت هستیم و تاکنون از هیچ دانشگاهی بعد از جلسه اعتراضی نرسیده است.

وی یکی از رویکردهای دولت سیزدهم را فسادستیزی برشمرد و ادامه داد: هر جا فساد باشد تا از بین نرود، دولت از پا نمی‌نشیند از همین رو در ۲ سال گذشته بیش از ۲۰ برکناری به خاطر تخلفات و سوء مدیریت داشته‌ایم.

تشریح وضعیت بازار خودرو قبل و بعد از دولت سیزدهم، شفاف سازی عملکرد شرکت‌های دولتی، نهضت تکمیل طرح های نیمه تمام و مسایل بر زمین مانده از دیگر صحبت‌های سخنگو با دانشجویان بود.

بهادری جهرمی به دستاوردهای دولت در حوزه زیرساختی گریزی زد و گفت: نگاه دولت سرمایه گذاری در زیرساخت‌هاست که در شرق کشور هم پروژه ریلی سرعت گرفته و در خراسان جنوبی ۱۳ جبهه کاری تشکیل شده است که با تامین اعتبار به طور همزمان اجرایی می شود.

وی در سفر به خراسان جنوبی علاوه بر دیدار با دانشجویان، شنبه شب در نشست دیگری پای صحبت اساتید، اعضای هیات علمی، نخبگان و فن آوران دانشگاه‌های این استان نشست تا دانشگاهیان از دغدغه‌ها، انتظارات و راهکارهای خود برای موضوعات مختلف بگویند.

نمایندگان جامعه دانشگاهی در این نشست از چالش‌ها، فرصت‌ها، ایده‌ها و پیشنهادات خود سخن گفتند که سخنگوی دولت سیزدهم پس از شنیدن این اظهارات گفت: من تنها سخنگوی دولت برای بیان اقدامات و دستاوردها نیستم بلکه سخنگوی بیانات شما در مجموعه دولت هم خواهم بود.

وی این را هم گفت که دولت مردمی از جنس دانشگاه است و روز دانشجو امسال اعضای هیات دولت در دانشگاه‌ها حضور خواهند یافت.

آنچه در سفر سخنگوی دولت به خراسان جنوبی گذشت + فیلم
نشست با دانشگاهیان

تسهیل در شرایط جذب دانشجویان خارجی، کاهش مالیات دانشگاه آزاد، توجه به ظرفیت مرز و آموزش عالی برای نگهداشت جمعیت، افزایش ضریب حقوقی در مناطق محروم و ایجاد زیرساخت پذیرش دانشجو از مهمترین درخواست‌های جامعه دانشگاهی استان در نشست با سخنگوی دولت بود.

بهادری جهرمی در این نشست دانشگاهی گفت: دولت سیزدهم در حد توان درآمدهای حاصل از نفت را به جای اینکه در هزینه‌های اجرایی بیاورد، در سرمایه‌گذاری‌ها به کار گرفته است.

وی ادامه داد: دولت سیزدهم در کنار مدیریت بحران‌های اقتصادی، سلامت، اجتماعی و جنگ اقتصادی، رسانه‌ای و شناختی که دشمنان سعی می‌کنند بر ما تحمیل کنند، هرگز فردا را فراموش نکرده است.

سخنگوی دولت گفت: نتایج این اقدامات که با محوریت مردم انجام شده، این بوده که بعد از یک دهه که رشد اقتصادی نزدیک صفر بود، در ۲ سال گذشته میانگین رشد اقتصادی به بالای ۴.۵ درصد رسیده است.

وی گفت: اعضای هیات دولت بعد از دستور مقام معظم رهبری ارتباط خود را با جامعه دانشگاهیان تقویت کردند و هفته دولت گذشته نیمی از اعضای هیات دولت در دانشگاه‌ها حاضر شدند و پاسخگوی دانشجویان و استادان بودند.

بهادری جهرمی افزود: روز دانشجو امسال نیز این برنامه برقرار خواهد بود و اعضای هیات دولت در دانشگاه‌ها برای پاسخگویی حضور خواهند یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha