۱۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۱۷
کد خبرنگار: 906
کد خبر: 85310041
T T
۲۱ نفر

برچسب‌ها

استاندار: ۲ رویداد فرهنگی کم‌نظیر استان مرکزی آماده افتتاح است

اراک - ایرنا- استاندار مرکزی گفت: ۲رویداد فرهنگی کم‌نظیر در کشور و بی‌سابقه در این استان با نام ماهور و شمیم آفتاب در روزهای آینده با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی و افتتاح می‌شود.

به گزارش ایرنا، « فرزاد مخلص‌الائمه» روز یکشنبه در نشست شورای اداری استان مرکزی با حضور رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور در سالن غدیر این استان در اراک، افزود: امید است در راستای این رویدادها به اهداف تعیین شده دست پیدا کنیم.

وی، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری یادآور شد: ایشان در جلسه‌ای از اقدامات دولت تقدیر کردند که به حدود ۲۰ مورد از حداقل ۵۰ مورد اقدامات موثر دولت اشاره کردند، اما در کنار این موارد، از نحوه اطلاع رسانی اقدامات انجام شده انتقاد داشتند.

استاندار مرکزی ادامه داد: باید توجه شود که در استان هم از این نقض مستثنی نیستیم، اقدامات گسترده‌ای که انجام می‌پذیرد باید بیش از پیش اطلاع رسانی شود و دستگاه‌های دولتی ارتباط خود را با رسانه‌های جمعی تقویت کنند.

مخلص‌الائمه، با اشاره به نزدیک شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی و تاکید بر اهمیت نقش اطلاع رسانی اقدامات در این برهه، گفت: موضوع خدمت به ویژه در مساجد بیش از قبل باید مورد توجه واقع شود.


وی، با بیان اینکه انتخابات قبلی ۷۷۰ سفر استانی صورت گرفت، افزود: با هماهنگی فرمانداران نیاز است این سفرها و دیدار چهره به چهره با مردم در دستور کار بیشتری قرار گیرد.

استاندار مرکزی، با تاکید بر این نکته که دشمن باتوجه به شکست‌های متعدد، تمام دسیسه خود را در انتخابات پیش رو بکار خواهد گرفت، بیان کرد: برای خنثی سازی دسیسه‌های دشمن باید همه توان دستگاه‌ها بکار گرفته شود و حتی برای یک رای نیز از هیچ کوششی چشم پوشی نشود.

استاندار مرکزی در بخشی دیگری از سخنانش به موضوع آلودگی هوا اشاره کرد و گفت: باوجود اینکه دیگر شهرهای صنعتی به دلیل آلودگی هوا با تعطیلی مدارس مواجه شدند اما در اراک چون هنوز از سوخت مازوت استفاده نمی‌شود، در مدت یک ماه اخیر آلودگی هوا کنترل و نیاز به تعطیلی مدارس وجود نداشت.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی فرهنگی استانداری استان مرکزی در این نشست، از اجرای طرح بزرگ شمیم یاس آفتاب در اراک که به طراحی، تولید و توزیع البسه ایرانی اسلامی اختصاص دارد، خبر داد.

محمدامین باقری افزود: این طرح بزرگ در ساختمانی که توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه تامین شده است، طبق برنامه‌ریزی دقیق انجام می‌شود.

وی ادامه داد: یک‌طبقه از این مرکز تجاری مختص طراحی لباس است که توسط طراحان ماهر انجام می‌شود، طبقه دیگر مربوط به تولید است که در این بخش از تولید خانگی با هدف بکارگیری زنان خانه‌دار و در کنار آن برشکاران و خیاطان حرفه‌ای لباس، مستقر در مرکز تجاری بهره‌گرفته می‌شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی بیان کرد: بخشی دیگر از این مرکز به عرضه اختصاص دارد که در کنار این مرکز از طبقه سوم پاساژ گلستان مستقر در مرکز شهر هم استفاده می‌شود.

باقری افزود: برگزاری جشنواره ملی فرهنگی هنری و برگزاری نشست تخصصی بررسی علل بی‌حجابی و بدحجابی نیز از دیگر بخش‌های این طرح است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی هم در این نشست گذشت: مرکز ماهور در چهار طبقه از جمله طبقه، نوش اندیش که قرار است محور گفت و گو باشد، مرکز آموزش تخصصی رسانه‌ای، فیلم‌سازی و شبکه انتشار، تدوین فیلم و مرکز رشد هسته‌های فناور و خلاق طراحی شده است.

حجت‌الاسلام «جواد فراهانی» افزود: این مرکز به نوعی نخستین مرکز تخصصی رسانه‌ در استان مرکزی است که امید است به اهداف تعیین شده دست یابد.

دستیار استاندار مرکزی در امر مردمی سازی دولت گفت: رئیس جمهور دولت سیزدهم بر مردمی‌سازی امور تاکید ویژه دارد.

سید مبین حجازی افزود: انقلاب جمهوری اسلامی مردمی است و هر جا مردم وارد کار شوند، توفیقات چشمگیر است و کارها به خوبی جلو می‌رود.

وی بیان کرد: ابتدای امسال نیز رهبر معظم به بحث مردمی‌سازی اقتصاد تاکید داشتند که این مهم نشان از آن دارد که در این بخش خوب کار نشده است.

دستیار استاندار مرکزی در امر مردمی سازی دولت ادامه داد: طرح شهریاران به دنبال کشف ایده‌ها برای حل مشکلات در بخش‌های مختلف از سوی تشکل‌های مردمی و اقشار مختلف مردم است.

حجازی اظهار کرد: انتظار است مردم استان مرکزی در اجرای طرح همیاران مشارکت گسترده داشته باشند و ایده‌ها و اقدامات مناسبی را به ثبت برسانند.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha