بانوان مسجدی نقش مهمی در خنثی سازی توطئه های فرهنگی دشمنان دارند

تبریز-ایرنا- استاد حوزه و دانشگاه های آذربایجان شرقی گفت: بانوان مسجدی و کانون‌های فرهنگی هنری تخصصی خواهران می توانند با نقش موثر و سازنده خود از طریق ایجاد و تقویت پل های ارتباطی قوی بین خانه، مسجد و مدرسه در خنثی سازی هجمه ها و توطئه های فرهنگی دشمنان ایفای نقش کنند.

به گزارش ایرنا، « میکائیل جمال پور» روز یکشنبه در نخستین کارگاه آموزشی مدیران کانون‌های فرهنگی هنری تخصصی خواهران تبریز، از مساجد به عنوان پایگاه های مهم قدرت فرهنگی یاد کرد و افزود: در طول تاریخ همواره شاهد نقش محوری بانوان و نقش آفرینی موثر و ارزشمند آنان در این پایگاه های عبادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی بوده ایم.

وی با تاکید بر نقش مهم بانوان و مساجد در بارورسازی فرهنگی جامعه، به انواع هجمه های سنگین و مختلف دشمنان علیه نظام اسلامی با محوریت زن، خانواده و نظام تعلیم و تربیت اشاره کرد.

وی با تاکید بر اینکه شبکه سازی بانوان مسجدی باید در محلات و مناطق مختلف شهری و روستایی گسترش یابد، اظهار کرد: فعالیت هایی که از طریق شبکه بانوان مسجدی انجام می شود، می تواند به بهترین شکل ممکن در تقویت باورهای دینی و پر کردن خلاءهای اعتقادی جامعه و نیز گفتمان سازی فرهنگ دینی به خصوص در میان کودکان و نوجوانان موثر باشد.

جمال پور با اشاره به اینکه قیام ملت ایران علیه ظلم و استبداد رژیم شاهنشاهی به دلیل حضور کمرنگ بانوان در سال ۱۳۴۲ به پیروزی نرسید، ادامه داد: اما در سال ۱۳۵۷ بانوان با حضور مؤثر و دوشادوش مردان توانستند در پیروزی انقلاب اسلامی نقش سازنده و مهمی داشته باشند و همراهی شان در هشت سال دفاع مقدس نیز اهمیت نقش بانوان را در رویدادهای فرهنگی جامعه آشکار می کند.

وی اخلاق حسنه و حسن تعامل با مخاطبین مسجدی را از مهمترین عوامل برای جذب جوانان و نوجوانان و بانوان در مساجد عنوان و اضافه کرد: بهره گیری از فناوری های نوین، ادبیات به روز، آشنایی با مولفه های جدید مخاطب شناسی لازمه جذب خانواده ها و در رأس آن مادران و بانوان به مساجد است.

جمال پور یادآور شد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در بخش تخصصی بانوان می توانند در این زمینه نقش ممتاز و برجسته ای داشته باشند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی نیز در این کارگاه، توانمندسازی، الگوسازی و انتقال تجربیات موفق در حوزه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی بانوان را از مهمترین اهداف برگزاری این دوره عنوان و اظهار کرد: رویکرد اصلی این دوره آشنایی با اهداف و ساختار کانون های فرهنگی هنری ویژه خواهران، آشنایی با نقش زنان در تعالی خانواده و مهارت های مدیریت و کارتشکیلاتی در مسجد است.

«مرتضی شفیعی» احیای گفتمان نظام زن و خانواده از منظر مقام رهبری در بستر مسجد تراز انقلاب اسلامی را از مهمترین اهداف تاسیس و راه اندازی کانون‌های تخصصی خواهران دانست.

وی گفت: برنامه ریزی برای انجام فعالیت های کانون های تخصصی خواهران باید در مسیری باشد که منجر به پیشرفت در عرصه های معنوی، فکری، علمی و سبک زندگی فردی و اجتماعی جامعه بانوان و به طبع آن کل جامعه شود.

هم اکنون تعداد یکهزار و ۴۴۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در مراکز شهری و مناطق روستایی این استان فعال است و به تازگی فعالیت کانون های ویژه خواهران هم آغاز شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha