۱۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۰۷
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85310518
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مطالبات جامعه معلولان در سطح کلان پیگیری می شود

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان گفت: خدمت به افراد دارای معلولیت افتخار بزرگی برای ما به شمار می رود و مطالبات و خواسته‌های این قشر از جامعه در زمینه‌های مختلف را در سطح کلان پیگیری خواهیم کرد.

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا روز یکشنبه در نشست هم اندیشی مدیران مراکز غیر دولتی و انجمن‌های معلولین استان در سنندج، با اشاره به تکریم توان‌خواهان و اهمیت گره‌گشایی از مشکلات آنان، اظهار کرد: دولت مردمی متعهد و مشتاق خدمات‌رسانی به جامعه معلولان بوده و در این راستا اقدامات خوبی انجام گرفته است.

وی افزود: پیگیر مطالبات معلولان از طریق مجموعه مدیریت در سطح کلان، سازمان بهزیستی و وزارت تعاون هستیم و در این راستا ضمن اهمیت بیان دیدگاه کارشناسی نسبت به قانون توسط بهزیستی، سمن‌ها و تشکل‌های مردمی، امیدواریم گره‌گشایی از مشکلات این افراد از جامعه نیز فراهم شود.

استاندار کردستان با بیان اینکه عمده‌ترین مساله امروز در استان و سایر نقاط مناسب سازی معابر است که اهتمام ویژه را می‌طلبد و این مهم را در دستور کار قرار می‌دهیم، افزود: مناسب سازی ادارات، اماکن، معابر و فضای شهری ویژه توانخواهان و دسترسی آسان آنان به خدمات باید در اولویت قرار گیرد.

زارعی کوشا یادآور شد: با توجه به شرایط توپوگرافی خاص شهر سنندج با وجود تپه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد، دستگاه‌های ذیربط موظف هستند معابر را جهت تردد آسان توانخواهان بدون مشکل و مانع، در شهر فراهم کنند.

وی از معلولان به عنوان توان‌یابان نام برد و گفت: جامعه معلولان با توکل به پروردگار یکتا و تکیه بر اراده محکم و خودباوری، در عرصه های مختلف هنری، علمی و فنی و ورزشی نشان داد که توانمند و افتخار آمیز است.

استاندار کردستان با اشاره به تاثیر فعالیت‌های ورزشی بر سلامتی معلولان، افزود: ورزش و برنامه‌های تربیت بدنی جزو واجبات برنامه‌های روتین این قشر است که باید به آن توجه ویژه شود.

زارعی کوشا با تاکید بر حمایت از برنامه‌های ورزشی جامعه معلولان و بازسازی فضاهای ورزشی در مجموعه ۲۲ گلان و دیگر اماکن ورزشی در استان، ادامه داد: ترغیب و تشویق جامعه توان‌یاب به ورزش از طریق برنامه‌های ورزشی و فرهنگی، جشنواره‌ها و مسابقات مختلف را جزو اولویت‌ها می‌دانیم و حمایت خواهیم کرد.

۱۲ آذر مصادف با سوم دسامبر به عنوان روز جهانی معلولان و از ۱۲ تا ۱۹ آذر با عنوان هفته معلولیت نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha