اعتبارات راهداری براساس وسعت استان‌ها توزیع شود

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: ۱۰ درصد مساحت کشور در خراسان جنوبی است و نباید در زمینه راهداری اعتبارات براساس جمعیت اختصاص یابد بلکه باید براساس وسعت و درصد تخریب راه‌ها توزیع شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا علیرضا عباس‌زاده روز یکشنبه در نشست شورای مدیران راهداری خراسان جنوبی که با حضور رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور برگزار شد، افزود: خراسان جنوبی سومین استان پهناور کشور است و در استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان با ۲ اداره‌ کل در هر استان راه‌ها مدیریت می‌شود در حالی که در خراسان‌ جنوبی فقط یک اداره‌ کل وجود دارد.

وی بیان کرد: فاصله بین شهرستان‌های خراسان جنوبی و با استان‌های همجوار زیاد است که با توجه به این وسعت زیاد باید در زمینه تجهیزات و امکانات مختلف راهداری خودکفا باشیم زیرا در مدیریت به موقع حوادث دریافت امکانات از سایر استان‌ها به راحتی امکان‌پذیر نیست.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: حجم کار و عملیات در حوزه راه روستایی و آسفالت حفاظتی بسیار زیاد است که این خدمات شایسته را همکاران ما در اداره‌ کل راهداری انجام می‌دهند.

وی افزود: خدمات راهداری از مهمترین خدمات زیربنایی در خراسان جنوبی است که همه مردم از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند و باید امنیت راه‌ها را با راهداری ایمن ایجاد کنیم در غیر این صورت فعالیت‌های روزمره دچار اختلال خواهد شد.

عباس‌زاده با تاکید بر ضرورت پایش تصویری و هوشمندسازی راه‌های خراسان جنوبی با توجه به اینکه این استان محل تردد زائران امام رضا (ع) است، گفت: باید استراحتگاه و پایش تصویری در راه‌های استان تقویب شود به عنوان مثال در نوروز گذشته افزایش چشمگیری حوادث فوتی را داشتیم.

وی افزود: با توجه تردد زیاد ماشین آلات سنگین به خصوص ماشین آلات حمل مواد معدنی، جاده‌های خراسان جنوبی ایمنی لازم را ندارد و باید در سازمان راهداری توجه ویژه به موضوع راه‌های خراسان جنوبی شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: در زمینه زیرساخت راه، ضعف زیرساختی مزمن از گذشته داریم اما در ۲ سال گذشته اقدامات خوب و بی‌نظیری برای تقویت راه‌های استان صورت گرفته است.

اعتبارات راهداری براساس وسعت استان‌ها توزیع شود

میانگین سرعت و شدت تصادفات در استان بالاست

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: میانگین سرعت و شدت تصادفات در استان بالاست که باید با افزایش تجهیزات فنی در جاده‌ها، تردد ایمن را برای کابران جاده‌ای ایجاد کنیم.

سردار حسن شجاعی‌نسب افزود: ظرفیت مدیریتی و نیروی انسانی خوبی داریم که این ظرفیت باعث شده با همدلی و همگرایی بهترین خدمات به مردم ارائه شود.

وی تصریح کرد: علیرغم همه اقداماتی خوبی که در جاده‌های خراسان جنوبی در راستای کاهش تصادفات رخ داده اما همچنان با فقر تجهیزات و ابزار فنی برای افزایش ایمنی و کاهش تصادفات مواجه هستیم.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی بیان کرد: مایه افتخار است که خراسان جنوبی براساس نظر کارشناسان مرکز به عنوان یکی از استان‌های امن کشور مطرح است که این حاصل مجاهدت‌های خدمتگزاران مردم در حوزه انتظامی است.

وی گفت: مردم ما در خراسان جنوبی شایسته بهترین خدمات هستند و آرزو داریم که با توجه ویژه از مرکز یک تردد ایمن را در جاده‌های استان داشته باشیم.

سردار شجاعی‌نسب افزود: خواهان توسعه پایش تصویری و افزایش استراحتگاه‌ها در جاده‌های استان با توجه به وسعت زیاد، افزایش ترددها و بالا بودن میانگین سرعت هستیم چرا که نصب این دوربین‌ها تاثیر مستقیمی بر کاهش تصادف دارد.

وی با اشاره به شناسایی نقاط حادثه خیز در خراسان جنوبی گفت: تعدادی از این نقاط اصلاح شده اما تعدادی همچنان باقی مانده که برای اصلاح نیازمند حمایت از مرکز هستیم.

اعتبارات راهداری براساس وسعت استان‌ها توزیع شود

۲۳۳ نفر امسال در جاده‌های خراسان جنوبی جان دادند

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی هم گفت: میانگین سرعت رانندگان در خراسان جنوبی حدود ۱۰ درصد بیشتر از میانگین کشور است و با اقدامات خوبی که در استان انجام شده، توانسته‌ایم پنج کیلومتر میانگین سرعت را کاهش دهیم.

سرهنگ علیرضا رضایی افزود: با توجه به وسعت استان و طول زیاد جاده‌ها به هوشمندسازی جاده‌ها توجه ویژه‌ای شود چراکه نظارت کردن با گشت‌های پلیس امکان پذیر نیست.

وی با اشاره به وجود ۶۳ دوربین ثبت تخلف جاده‌ای در خراسان جنوبی گفت: در ۱۲ محور استان دوربین ثبت تخلف برای نظارت نداریم که نیاز است به این محورها دوربین نظارتی اختصاص یابد.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی تصریح کرد: با توجه به کمبود نیروی انسانی باید در مقابل پلیس‌ راه‌های استان به خصوص پلیس راه بیرجند سامانه‌های هوشمند نصب شود تا کنترل هوشمند را داشته‌ باشیم.

وی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۳۳ نفر در جاده‌های استان کشته شدند اما تعداد تصادفات نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری نداشته است.

سرهنگ رضایی افزود: شدت حوادث رانندگی در خراسان جنوبی از میانگین کشوری بالاتر است که باید کنترل میانگین سرعت‌ها را انجام دهیم و یکی از اولویت‌های ما مدیریت سرعت است.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی با بیان اینکه ۲۱ درصد تصادفات استان مربوط به خودروهای شوتی و اتباع خارجی است بیان کرد: حوادث رانندگی در راه‌های روستایی ما ۳۷ درصد افزایش دارد.

وی گفت: از ابتدای سال جاری حدود ۲ هزار خودرو شوتی در استان توقیف شده و سه میلیون لیتر سوخت قاچاق کشف شده‌ است همچنین ۱۶ هزار وسیله نقلیه توقیف سیستمی شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha