شاخص کیفی هوای سمنان در وضعیت قرمز قرار گرفت

سمنان - ایرنا - شاخص کیفیت هوای سمنان شامگاه یکشنبه در وضعیت قرمز و شرایط ناسالم برای تمامی افراد قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بر پایه داده‌های سامانه پایش کیفی هوای کشور، هم‌اکنون کیفیت هوای سمنان در وضعیت قرمز قرار دارد.

بر اساس این گزارش شاخص لحظه ای کیفیت هوای سمنان روی عدد ۱۶۳ در وضعیت قرمز قرار دارد، در این شرایطی به مردم شهر سمنان توصیه می شود از تردد در فضای باز خودداری کنند.

شاخص کیفی هوای سمنان در وضعیت قرمز قرار گرفت

به گزارش خبرنگار ایرنا، با توجه به پایش‌ داده‌های مربوط به شاخص آلایندگی تا این لحظه تصمیمی برای تعطیلی مدرسه‌ها و آموزش غیرحضوری در سمنان مطرح نیست.

اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان ظهر امروز از قرارگرفتن هوای این شهر در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس خبر داده بود و بر پرهیز از فعالیت افراد در هوای آزاد به دلیل آلودگی‌ها تاکید کرد. بنا به اعلام هواشناسی استان نیز غلظت غبار و آلایندگی تا چهارشنبه ادامه دارد.

بهرامعلی ظاهری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان در این باره توضیح داد: بر اساس تصمیم‌گیری‌ها مقرر شد در زمان‌هایی که هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است، هشدارهای لازم به دستگاه‌هایی مانند ادارات کل آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و صنعت، و معدن و تجارت استان سمنان برای اطلاع‌رسانی به زیرمجموعه‌هایشان صادر شود.

وی تصریح کرد: امروز اعلام هشدار برای دستگاه‌های اجرایی استان سمنان ارسال شد و این هشدار برای ۴۸ ساعت(امروز دوازدهم آذر و فردا ) اعتبار دارد.

وی اظهار کرد: پرهیز از تردد غیرضروری به ویژه برای سالمندان، کودکان و افراد دارای بیماریهای قلبی و ریوی، پرهیز از فعالیت ورزشی و فیزیکی در فضای باز از جمله توصیه‌ها در شرایط آلودگی هوا است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان بیان کرد: کنترل فعالیت واحدهای صنعتی و مدیریت منابع آلاینده، از مهمترین موارد مورد توجه و تاکید محیط زیست برای کنترل آلودگی هوا است.

غلظت غبار و آلایندگی هوای سمنان تا چهارشنبه ادامه دارد

اداره کل هواشناسی استان سمنان به خاطر غلظت غبار و آلایندگی جوی پنجمین هشدار زرد آلایندگی را در سال ۱۴۰۲ اعلام کرد که تا روز چهارشنبه ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha