مدارس کدام مناطق استان سمنان به‌خاطر آلایندگی چهارشنبه تعطیل است؟

سمنان- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: مدرسه‌های تمام دوره‌ها در چهار شهرستان و دوره ابتدایی و پیش‌دبستانی در ۲ شهرستان استان سمنان فردا(چهارشنبه) پانزدهم آذر به دلیل آلودگی هوا تعطیل است و آموزش به صورت غیرحضوری از طریق بستر برنامه شاد در فضای مجازی دنبال می‌شود.

محمد حمیدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مهدکودک‌ها و مدرسه‌ها در تمام پایه‌ها در شهرستان‌های سمنان، سرخه، آرادان، گرمسار فردا به دلیل آلودگی هوا تعطیل و آموزش غیرحضوری است.

جانشین ستاد مدیریت بحران استان سمنان بیان کرد: پیش دبستانی‌ها، مهدکودک‌ها و دوره ابتدایی در شهرستان‌های شاهرود و دامغان نیز فردا غیرحضوری است.

وی اضافه کرد: دانشگاه‌ها و مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای مشمول تعطیلی فردا به دلیل آلودگی هوا در استان سمنان نمی‌شوند.

این مسوول تصریح کرد: واحدهای معدنی سنگ‌شکن در شعاع ۲۰ کیلومتری شهر سمنان و گرمسار در بخش سنگ‌خردکنی باید تعطیل شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: پلیس با اهتمام ویژه و سختگیرانه با خودروهای آلاینده و دودزا در این روزها برخورد خواهد کرد.

جانشین ستاد مدیریت بحران استان سمنان با اشاره به وضعیت ناسالم شاخص کیفیت هوا در شهر سمنان گفت: همه مدارس ابتدایی و پیش دبستانی این شهر امروز (سه‌شنبه) به دلیل آلودگی هوا تعطیل و آموزش به صورت غیرحضوری از طریق بستر برنامه شاد در فضای مجازی دنبال می‌شود.

وضعیت قرمز کیفیت هوای سمنان

بر پایه داده‌های سامانه پایش کیفی هوای کشور، اکنون کیفیت هوای سمنان در وضعیت قرمز قرار دارد. بر اساس این گزارش شاخص لحظه ای کیفیت هوای سمنان روی عدد ۱۵۴ در وضعیت قرمز قرار دارد.

۲۴ ساعت ماندگاری هوای آلاینده با شاخص بالای ۱۵۰ معیار تعطیلی مدارس طبق قانون است.

به گزارش ایرنا، شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha