۱۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۳۶
کد خبر: 85311599
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

محموله ادکلن‌های قاچاق به بازار تهران نرسید

۱۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۳۶
کد خبر: 85311599
محموله ادکلن‌های قاچاق به بازار تهران نرسید

تهران بزرگ - ایرنا - رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف یک محموله ادکلن قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاهای قاچاق کشف شده را بیش از ۲۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

به گزارش ایرنا، سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری روز دوشنبه در این باره توضیح داد: در پی اقدامات اطلاعاتی مشخص شد مقادیری ادکلن خارجی قاچاق توسط خودرویی باری در حال انتقال به بازار تهران و خیابان ۱۵ خرداد است که ماموران خودروی حامل ادکلن قاچاق را شناسایی کردند.

وی افزود: پلیس خودروی موصوف را متوقف کرد و در بازرسی مشاهده شد مقادیر انبوهی کالاهای خارجی از نوع ادکلن در محل دپو و فاقد هرگونه اسناد و مدارگ گمرکی است.

این مقام انتظامی افزود: کالاها شامل تعداد یک هزار و ۸۱۷ عدد ادکلن با برند ARTEMIOS و AURORA محصول کشور فرانسه بوده که پرونده مربوطه تشکیل و متهم به مرجع قضایی منتقل شد.

سرهنگ افشاری با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را بیش از ۲۰ میلیارد ریال اعلام کرده‌اند، اضافه کرد: قاچاقچیان کالا افرادی سودجو و تروریست‌های اقتصادی هستند که با به دام انداختن رانندگان و تحویل دادن بارنامه های جعلی قاچاق به آنها، پس از دستگیر شدن رانندگان ضمن عدم قبول مالکیت کالا تمام جرائم متوجه رانندگان می‌شود.

وی از شهروندان درخواست کرد: درصورت مشاهده هرگونه قاچاق و یا احتکار کالا، مرتب را از طریق شماره تلفن‌های ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ یا ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ اطلاع دهند.

ناکامی زورگیران بی‌سیم تهران

ریبس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی تهران بزرگ هم از دستگیری ۲ فردی که از شهروندان ۳۵ فقره زورگیری کرده بودند، خبر داد.

سرهنگ علی قاسم پور اظهار کرد: دوازدهم آذر ماه سال جاری ماموران عملیات کلانتری ۱۵۹ بیسیم در حال گشت زنی در محدوده خیابان رضایی بودند که به ۲ نفر که افراد گذری از خیابان را زاغ زنی می کردند، مشکوک و تحت مراقبت‌های ویژه پلیسی قرار می‌دهند.

وی گفت: متهمان در همین حین به طرف شهروندی حمله ور و با تهدید سلاح سرد از وی اقدام به زورگیری کرده که ماموران به سرعت برای دستگیری زورگیران وارد عمل شدند و زورگیران به محض رویت خودروی گشت از محل متواری شدند.

وی به اقدامات پیش دستانه پلیس و آمادگی هر چه تمام تر ماموران کلانتری اشاره کرد و گفت: با اجرای طرح مهار و اعلام مشخصات متهمان به سایر گشت‌های انتظامی با استفاده از شگردهای پلیسی متهمان زمین گیر و دستگیر شدند.

سرهنگ قاسم پور افزود: در بازرسی بدنی از متهمان یک قبضه سلاح سرد و چهار دستگاه تلفن همراه سرقتی کشف شد.

رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: متهمان در تحقیقات اولیه به جرم خود و ۳۷ فقره سرقت مشابه اعتراف کردند و با استعلام از سابقه متهمان مشخص شد دارای سوابق متعدد زورگیری هستند.

ناکامی باند سارقان منزل در نارمک

از سوی دیگر سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری تهران از دستگیری سارقان حرفه ای که از منازل مسکونی سرقت می‌کردند، خبر داد.

سرهنگ میرهوشنگ امیری گفت: یازدهم آذر ماه تیم عملیات کلانتری ۱۲۷ نارمک در حال گشت زنی در خیابان جانبازان تهران بودند که به چهار نفر که با خودروی سواری پژو پارس، منازل مسکونی این محدوده را زاغ زنی می‌کردند، مشکوک و تحت مراقبت‌های ویژه پلیسی قرار دادند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در استعلام شماره پلاک خودرو مشخص شد پلاک خودرو جعلی است، افزود: در کنترل نامحسوس مشخص شد سارقان قصد سرقت از منزلی را دارند که بلافاصله نسبت به دستگیری آنها اقدام شد که با توجه به متواری شدن سارقان، پلیس با استفاده از قانون بکارگیری سلاح، خودرو متهمان را پس از تعقیب و گریز چند کیلومتری متوقف کرد و هر چهار متهم اصلی پرونده دستگیر شدند.

سرهنگ امیری با اشاره به سوابق متهمان دستگیر شده در سرقت از منازل اضافه کرد : متهمان دارای سوابق متعدد سرقت بوده و طی بازجویی های اولیه به ۱۵ فقره سرقت مشابه در سطح شهر تهران اعتراف کرده و شب جاری اقدام به سرقت از منازل یکی از شهروندان کرده بودند که از خودرو متهمان دو عدد پلاک جعلی نصب بر روی خودرو، آلات و ادوات سرقت، پنج قبضه سلاح سرد، دو عدد اسپری گاز اشک آور کشف شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha