۱۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۳۹
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85311609
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زمینه برای فعالیت پژوهشگران و فناوران در کردستان فراهم است

سنندج- ایرنا- معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان گفت: زمینه برای فعالیت پژوهشگران و فعالان عرصه علم و فناوری در استان فراهم و دولت حامی آنان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالله رشیدی پور روز دوشنبه در مراسم اختتامیه نمایشگاه هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان کردستان در دانشگاه کردستان اظهار کرد: شرایط از لحاظ پرداخت تسهیلات و زمین برای فعالیت نخبگان و پژوهشگران در استان فراهم است.

وی از پژوهشگران و صاحبان علم و فناوری خواست برای ریشه کن کردن بیکاری ورود و به دولت کمک کنند، افزود: امروز دانشجو اگر بخواهد صاحب کار شود و علم و فناوری اش به هدر نرود، باید ایده داشته باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان بر حمایت دولت از فعالان عرصه علم و فناوری تاکید و اضافه کرد: موفقیت دولت در مسائل مختلف به ویژه اقتصادی، بستگی به راهکارهایی است که شما دانشجویان و پژوهشگران مطرح می کنید.

رشیدی پور با تاکید بر اینکه صاحبان علم و فناوری باید مطالبه گر باشند، ادامه داد: پژوهش و فناوری مکمل همدیگر هستند و پژوهش بسترساز فناوری است و امروز فناوری تلاش می کند به پژوهشگران کمک کند.

وی یادآور شد: کردستان استانی غنی در همه زمینه هاست و چهار فصل منظم آن به غنای بیشتر استان در حوزه های مختلف کمک می کند و باید از این ظرفیت برای توسعه منطقه بهره گرفت.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان با بیان اینکه در بحث اقتصادی، کشاورزی و صنایع استانی در مرکز توجه ها هستیم، افزود: هر اتفاقی در کردستان در حوزه های تولیدی، اقتصادی، زیرساختی و روبنایی نیازمند کار پژوهشی است و باید ظرفیتهای لازم برای توسعه بیشتر شناخته معرفی شود.

رشیدی پور تاکید کرد: راه آهن کردستان دریچه اقتصادی استان بوده که تحقق آن نیازمند پژوهشهای کاربردی است تا این طرح به مرز باشماق برسد.

وی به سفر رئیس جمهور به کردستان اشاره داشت و گفت: در دور اول سفر آقای رئیسی، ۱۷۰ هزار میلیارد ریال و دور دوم ۱۴۰ هزار میلیارد ریال مصوب و موجب بهره برداری از زیرساخت های مهم از جمله راه آهن، فرودگاه سقز و طرح های حوزه آب شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان افزود: عزم دولت برای اتمام طرحهای نیمه تمام، اقدامی درست بود که در کردستان نیز بسیاری از این طرحها به ثمر نشست.

رشیدی پور به مشکل فرودگاه سنندج نیز اشاره و اظهار کرد: با ورود شرکت بومی مشکلات پرواز این فرودگاه نیز برطرف خواهد شد.

رتبه دوم کشوری در تولید گندم، لزوم چاره اندیشی و پژوهش برای خشکسالی، ثبت ۲۲۰ هزار نامه مردمی در سفر رئیس جمهور به کردستان، از دیگر مطالبی بود که وی به آن اشاره کرد.

در پایان این آیین، از پژوهشگران و فناوران استان کردستان تقدیر شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha