بندرخرمشهر و بنادر عراق در حوزه دریایی و آموزشی همکاری می‌کنند

آبادان - ایرنا -‌ بندر خرمشهر و بنادر عراقی بویژه بصره در حوزه‌های بندری، دریایی و آموزشی و برای برقراری سفر دریایی همکاری می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر دوشنبه در نشست مشترک میان ایران و عراق با موضوع سازمان بنادر و دریانوردی در اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: ۲ کشور مسلمان، دوست و همسایه ایران و عراق از اشتراکات دینی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی زیادی برخوردارند و امید است در سایه تعامل و همدلی، اقدامات خوبی را به صورت مشترک به سرانجام برسانیم.

علی عسکری با تاکید بر اینکه نشست‌های مشترک به منظور ایجاد تعامل و همکاری انجام می‌شود، اظهار کرد: بندر خرمشهر سالانه ظرفیت جابه جایی ۱۱ میلیون تن کالا دارد و با داشتن ۲۳۰ هکتار وسعت و ۲۱ پست اسکله از بنادر به روز و چند منظور ایران اسلامی به حساب می‌آید.

وی افزود: با توجه به زیرساخت‌های مناسب و کم نظیر در این منطقه، خرمشهر مناسب‌ترین بندر برای صادرات به کشورهای همسایه به ویژه عراق و کویت است.

عسکری خاطرنشان کرد: ترمینال مسافربری بندر خرمشهر از دیگر ظرفیت‌های فعال این منطقه است و آمادگی داریم تا در سریع‌ترین زمان ممکن سفر دریایی را از بندر خرمشهر به بصره راه‌اندازی کنیم.

وی همچنین بر ضرورت انتقال علم و دانش دریایی، تاکید کرد: این ظرفیت در بندر خرمشهر وجود دارد تا در امر دریانوردی آموزش‌های علمی و تجربیات خود را با بنادر عراق به اشتراک بگذارد.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: بندر خرمشهر آمادگی دارد تا در راستای همکاری‌های اقتصادی در حوزه‌های بندری و دریایی نهایت ارتباط و تعامل را داشته باشد.

دنبال همکاری اقتصادی با بنادر ایران به ویژه بندر خرمشهر هستیم

معاون وزیر حمل و نقل کشور عراق هم در این نشست اظهار کرد: کشورهای ایران و عراق برادر، همسایه و دوست هستند که در ابعاد مختلف از جمله فرهنگ، سیاست و اقتصاد اشتراکات فراوانی دارند و نشست امروز به منظور ایجاد تعامل، هماهنگی و همکاری در حوزه بندری و دریایی ۲ کشور است.

السید حسنین عبدالستار جبار با اشاره به ظرفیت بنادر عراق، بیان کرد: وزارت حمل و نقل کشور عراق در حوزه بندری و دریایی به دنبال همکاری اقتصادی با بنادر ایران به ویژه خرمشهر است.

معاون وزیر حمل و نقل کشور عراق در رابطه با سفر دریایی از بندر خرمشهر به بصره، گفت: از راه‌اندازی سفر دریایی از بندر خرمشهر به بصره استقبال می‌کنیم و امید است به زودی این امر محقق شود.

عبدالستار جبار عنوان کرد: از سازمان بنادر و دریانوردی درخواست داریم که ظرفیت‌های علمی - دریایی در راستای آموزش دریانوردان و همچنین نفرات دریایی بنادر عراق به ویژه در بحث مقابله با آلودگی دریایی را در اختیار ما بگذارند.

در پایان این نشست تاکید شد که بنادر کشور عراق به ویژه بنادر جنوبی در راستای منافع اقتصادی مشترک با بندر خرمشهر تعامل و همکاری داشته باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha