برنامه‌ تشییع و تدفین پیکر مطهر پنج شهید گمنام در یزد تشریح شد

یزد - ایرنا - مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد با تشریح برنامه‌های تشییع و تدفین پیکرهای مطهر پنج شهید گمنام در این استان گفت: مراسم استقبال خودرویی از شهدا از ساعت ۱۲ روز پنجشنبه ۱۶ آذرماه جاری از دروازه قرآن به سوی میدان امیرچقماق برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، سرهنگ منصور زارع دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران یزد افزود: برنامه استقبال در این میدان از ساعت ۱۳:۳۰ با تلاوت قرآن کریم و اجرای گروه رزم نوازان سپاه الغدیر آغاز شده و کاروان شهدا در ساعت ۱۳:۴۵ در میدان امیرچقماق حضور می‌یابد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی ادامه داد: در این آیین معنوی که با حضور اقشار مختلف مردم مومن و ولایتمدار ادامه دارد علاوه بر سخنرانی، برنامه مداحی و سایر فعالیت‌های فرهنگی و معنوی انجام می‌شود.

این مسئول بیان کرد: در ادامه مراسم با همراهی گسترده مردم و هیات‌های مذهبی از ساعت ۱۵:۲۵ پیکرهای پاک شهدای گمنام از میدان امیرچقماق به سوی امامزاده جعفر (ع) بدرقه می شود و مردم بار دیگر با شهدا و آرمان های الهی و اسلامی میثاق می بندند.

پیکر پنج شهید گمنام دوران دفاع مقدس در روز ۱۶ آذرماه وارد استان شده و در شهرهای یزد، اردکان، بافق و بهاباد تدفین می شوند.

تعداد شهدای گمنام مدفون در استان یزد ۱۸۰ نفر است و این استان چهار هزار شهید تقدیم انقلاب‌ کرده و ۵۰ هزار رزمنده و ۳۲۰ هزار بسیجی سازماندهی شده دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha