مصوبه سفر رییس جمهور ناپایداری آب یکی از محلات بحرانی شهر یاسوج را مرتفع کرد

یاسوج - ایرنا -مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: مصوبه سفر رییس جمهور ناپایداری آب شهرک امام حسین (ع) به عنوان یکی از محلات بحرانی از نظر ناپایداری آب در شهر یاسوج را مرتفع کرد.

امید صالحی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای پایداری آب این منطقه مسکونی چهار کیلومتر از شبکه های فرسوده آب در منطقه شهرک امام حسین (ع) شهر یاسوج اصلاح شده است.

وی تاکید کرد:در این طرح شبکه آب ۴۵ کوچه و خیابان در شهرک امام حسین (ع) اصلاح و به خطوط جدید متصل شد.

وی با اشاره به اینکه شهرک امام حسین (ع) یاسوج یکی از مناطق بحرانی مرکز استان از نظرناپایداری آب بود، بیان کرد: حجم زیاد فرسودگی ها در این منطقه منجر به گزارش روزانه شمار زیادی شکستگی در شبکه شده بود.

صالحی تصریح کرد:اعتبار این طرح به مبلغ ۵۰ میلیارد ریال و از محل اعتبارات تخصیصی در سفر ریاست جمهور به استان تامین شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد:پیش از این آب محلات مسکونی انقلاب ها، گلستان ها، خیابان اصلی زیرتل، کاشانی ها، ابوذرها، شهرک شهرداری و محمود آباد پایدار شده بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: با اعتباراتی که از محل سفر ریاست جمهوری برای اصلاح و توسعه خطوط آبرسانی در مرکز استان تخصیص داده شد، تاکنون بالغ بر ۳۹ کیلومتر از شبکه های آب محلات مختلف شهر یاسوج با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال اصلاح شده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با همه موانع مالی، تلاش این دستگاه خدمات رسان استمرار بهبود زیرساخت های شبکه های آب و فاضلاب در نقاط شهری و روستایی است.

صالحی عنوان کرد: یکی از مشکلات جدی آبفا به ویژه در مرکز استان کمبود مخازن ذخیره آب به میزان حدود ۷۰ هزار متر مکعب است که برای این کمک به رفع این نواقص، امسال مخزن پنج هزار متر مکعبی مادوان تکمیل و فرایند اجرای مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی یاسوج آغاز شده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در ۲ سال اخیر ساکنان۱۰۲ روستای استان با جمعیتی بالغ بر ۲۳ هزار نفر شاهد انجام طرح های اصلاح و توسعه شبکه و خطوط آبرسانی بودند.

صالحی بیان کرد: برای اجرای این زیرساخت ها ۲۵۰ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع و همچنین ۹۳۵ مترمعکب مخزن ذخیره آب آشامیدنی در مناطق روستایی استان انجام گرفته است.

وی افزود: اعتبارات جدیدی حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال برای تداوم پایدار سازی و ارتقای دسترسی مردم استان به ویژه مناطق روستایی به آب روستایی مصوب شده است.

صالحی عنوان کرد:اکنون همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار دارای شرایط کهگیلویه و بویراحمد از شبکه آب آشامیدنی برخوردار هستند.

وی خاطرنشان کرد:در استان تنها روستاهایی که هیچگونه منبع تامین آبی در نزدیکی آنان وجود ندارد یا دارای معضلات اجتماعی هستند با تانکر آبرسانی می شوند.

کهگیلویه و بویراحمد افزون بر ۲۶۰ هزار مشترک آب دارد که ۱۹۰ مشترک آب این استان ساکن شهرها و مابقی در روستاها سکونت دارند.

این استان ۷۲۶ هزار نفری همچنین ۶۴ هزار مشترک بخش فاضلاب دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha