ساعی: انگلیس با سیاسی‌کاری ۲ سهمیه تکواندو را گرفت/ اعضای کمیسیون اخلاق را نمی‌شناسیم

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون تکواندو گفت: صادر نشدن روادید از سوی کشور انگلیس ۲ سهمیه‌ المپیکی را از ما گرفت و متاسفانه این روند از فضای ورزشی خارج شده و آنها با نگاه سیاسی مانع حضور نمایندگان کشورمان شدند.

به گزارش ایرنا، هادی ساعی روز سه‌شنبه در حاشیه مجمع کمیته ملی المپیک در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این شانس را داشتیم که در گرندپری منچستر ۲ سهمیه المپیک بگیریم؛ مهدی حاج موسیایی با ۲۴ امتیاز می‌توانست به المپیک برسد،‌ ۲۰ امتیاز با وزن‌کشی و ۴ امتیاز هم با اولین بازی برای او ثبت می‌شد و مسافر پاریس می‌شد. مهران برخورداری هم در منهای در ۸۰ کیلوگرم با مدال برنز سهمیه می‌گرفت و شانس داشت تا روی سکو برود و سهمیه خود را قطعی کند.

وی ادامه داد: ۲ ورزشکاری که در منچستر به فینال رسیدند قبلا مقابل نمایندگان کشورمان شکست خورده بودند و به همین دلیل شانس زیادی برای گرفتن سهمیه داشتیم اما الان برای گرنداسلم مجبوریم ورزشکاران بیشتری اعزام کنیم تا هم شانس خود را افزایش دهیم و هم در دورهای ابتدایی، رقبای نمایندگان ایران را حذف کنیم.

رئیس فدراسیون تکواندو در خصوص اتفاقات و مباحث مطرح شده در مجمع هم گفت: مجمع خوبی بود و صورت‌های مالی در آن تصویب شد. اعتراض خاصی نبود اما در خصوص کمیسیون اخلاق مسائلی مطرح شد که باید بررسی شود. موضوع اصلی این است که اعضای کمیسیون اخلاق در کمیته المپیک را نمی‌شناسیم البته دوستان توضیحاتی دادند که روند کار به چه شکل است اما بهتر است برای انتخاب این نفرات رای‌گیری شود.

ساعی تصریح کرد: پیشنهاد من این بود افرادی انتخاب شوند که در بطن و دل ورزش بوده و ورزش و ورزشکاران را به خوبی بشناسند، اینکه فردی از بیرون بیاید و بخواهد رای بدهد درست نیست. گفته شد که این موضوع در هیئت اجرایی تصمیم‌گیری می‌شود اما در جریان هستم در چند مورد چنین روندی طی نشده و فقط این رای‌ها در هیئت اجرایی اعلام شده است.

وی در واکنش به این سئوال که آیا استقلال فدراسیون‌ها در این خصوص حفظ شد یا خیر، تاکید کرد: در هر فدراسیون کمیته انضباطی وجود دارد و فعلا قرار بر این است که از سوی فدراسیون‌ها این روند پیگیری شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha