نخستین دوره آموزشی چوقابافی در شهرستان کوهرنگ آغاز شد

شهرکرد-ایرنا- مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری از آغاز برگزاری دوره آموزشی چوقابافی در پنج روستای کمتر توسعه یافته شهرستان کوهرنگ خبر داد.

علیرضا کریم‌زاده روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری این جشنواره آموزشی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این دوره آموزشی یک ماهه در روستاهای کمتر توسعه یافته شهرستان کوهرنگ از جمله " مورز "، " گزستان "، " مازه رشته "،" تبرک علیا " و " تبرک سفلی " برای زنان روستای با همکاری آموزش فنی و حرفه‌ای و همچنین دهیاری‌ها این روستاها در حال اجراست.

وی گفت: برای شرکت در این دوره آموزشی کوتاه مدت ۲۰۰ نفر از زنان روستایی ثبت‌نام کردند و کلاس‌های آموزشی درمحل دهیاری‌ها برگزاری می‌شود.

کریم‌زاده با اشاره به اینکه برای آموزش این افراد ۲ مربی از مرکز استان به شهرستان کوهرنگ اعزام شدند، گفت: دوره آموزشی بومی هر محله با همکاری دهیاری‌ها در مناطق روستایی شهرستان‌های مختلف براساس نیازهای روز منطقه برگزار خواهد شد.

به گفته وی، براساس برنامه‌ریزی انجام شده، دوره آموزشی دوخت لباس محلی در روستاهای دور افتاده شهرستان‌های فلارد،خانمیرزا، لردگان برگزار می‌شود.

کریم‌زاده افزود: این دوره‌های آموزشی در راستای توانمندسازی در زیست‌بوم برگزار می‌شود تا استانداردسازی حرفه‌ای محلی تهیه و تدوین شود و جوامع محلی مناطق دور دست آموزش ببینند.

وی با اشاره به اینکه این دوره‌های آموزشی در مناطقی که کارگاه و آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای فعال نیست، برگزار می‌شود، افزود: برای حمایت از شرکت کنندگان در این دوره‌ها برای پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار نیز برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون ۷۳ کارگاه آموزشی در ۱۲ مرکز دولتی استان چهارمحال وبختیاری فعال است.

چوقا یا چوغا بالا پوش مردان ایل بختیاری است و یکی از لباس‌های بومی مردم این استان از گذشته تاکنون بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha