واحدهای تولیدی و صنعتی مازندران نسبت به تامین سوخت دوم زمستانی اقدام کنند

ساری- ایرنا- مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری از صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی مازندران خواست تا پایان ماه جاری نسبت به ذخیره سازی سوخت دوم برای جایگزینی احتمالی قطعی گاز در زمستان اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سبحان رجب‌پور روز سه شنبه در نشست خبری نسبت به کم توجهی صاحبان صنایع برای تامین و ذخیره سوخت دوم انتقاد کرد و گفت: اگر سرما تشدید شود و افت فشار گاز داشته باشیم، به طور یقین برای جلوگیری از افت و یا قطع گاز واحدهای مسکونی، ابتدا جریان گاز صنایع متوقف می‌شود.

وی با بیان این که واحدهای تولیدی و صنعتی که سوخت جایگزین را تا پایان آذرماه ذخیره‌سازی نکنند، شرکت تعهدی نسبت به آنان ندارد، ادامه داد: شرکت فراورده های نفت منطقه ساری علاوه بر آمادگی تامین سوخت، طبق دستورالعمل استانداری با هماهنگی صمت چندین بار به مدیران واحدهای صنعتی اعلام کرد تا نسبت به سوخت دوم اقدام کنند.

رجب پور تصریح کرد: واحدهای صنعتی قبل از بحران احتمالی نسبت به تأمین سوخت دوم اقدام کنند، چون امکان ناوگان حمل و ذخیره‌سازی در زمان بحران سخت است.

مصرف بنزین در پایان هر هفته مازندران تا حدود ۵۰ درصد افزایش می یابد

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری به افزایش مصرف بنزین در مازندران اشاره کرد و گفت: با وجود این که پیش بینی کاهش مصرف در فصل پاییز و زمستان منطقی به نظر می رسد، اما تغییرات آب و هوایی و از طرفی دسترسی بهتر به مازندران، شاهد افزایش مصرف این سوخت در استان هستیم.

وی با اشاره به اینکه میانگین روزانه مصرف بنزین از گلوگاه شرق مازندران تا فریدونکنار چهار میلیون تا چهار میلیون و ۵۰۰ هزار است، این مقدار در پایان هفته تا هشت تا ۹ میلیون لیتر در روز افزایش می یابد.

رجب پور تصریح کرد: حدود ۴۰ درصد مصرف بنزین در مازندران قابل صرفه‌جویی و یا به عبارتی مصرف غیرضروری است، چرا که می‌توان با تغییر رفتار در مصرف سوخت به بیت المال کمک کرد.

واحدهای تولیدی و صنعتی مازندران نسبت به تامین سوخت دوم زمستانی اقدام کنند

سوخت زمستانه خانوارهای مناطق کوهستانی فاقد گاز طبیعی مازندران تامین شده است

مدیر شرکت پخش فرآوردهای نفتی مازندران منطقه ساری با اظهار این نکته که ۹۶درصد روستاهای تحت پوشش از نعمت گاز طبیعی برخوردارند، گفت :سوخت زمستانه خانوارهای مناطق فاقد شبکه گاز رسانی تامین و مشکلی وجود ندارد.

رجب پور ادامه داد: نفت سفید همانند سایر فرآورده‌های نفتی سهمیه بندی است و در زمان‌هایی که اعلام می‌شود در کارت سوخت شارژ می‌شود.

مدیر شرکت پخش فرآوردهای نفتی مازندران منطقه ساری با بیان اینکه هیچ مشکلی در تامین نفت سفید وجود ندارد، گفت: سهمیه اختصاص یافته به مناطق کوهستانی مازندران متناسب با نیاز در سردترین شهرها است.

وی با توضیح این نکته که قیمت هر لیتر نفت سفید برای مصرف کننده در هر منطقه از استان یکهزار و ۵۰۰ ریال است، گفت: دولت هزینه حمل و نقل را به پیمانکاران پرداخت کرده است، بنابراین مصرف کننده در هر کجای استان باید فقط قیمت اعلام شده را پرداخت کند.

مازندران ۲ شرکت پخش فراورده های نفتی منطقه ساری و چالوس دارد.

شرگت گاز مازندران نیز پیش از این اعلام کرد که به طور یقین با تهمیداتی که اندیشیده شده امسال افت فشار و یا قطعی گاز خانگی نخواهیم داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha