سوخت زمستانه مناطق فاقد شبکه گازرسانی مازندران تامین شد

ساری- ایرنا- مدیر شرکت پخش فرآوردهای نفتی مازندران منطقه ساری با اظهار این نکته که ۹۶درصد روستاهای تحت پوشش از نعمت گاز طبیعی برخوردارند، گفت :سوخت زمستانه خانوارهای مناطق فاقد شبکه گاز رسانی تامین و مشکلی وجود ندارد.

سبحان رجب‌پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هر روستا چه به صورت گروهی یا حتی به صورت انفرادی نامه ای از شرکت گاز استان مبنی بر این که به دلایلی علمک گاز فعال نیست و یا فاقد گاز کشی هستند، ارایه کند، شرکت سهمیه سوخت نفت زمستانی را برای متقاضی تامین می کند.

وی با بیان این که مرحله نخست نفت سفید در کارت سوخت سرپرستان خانوار مشمول دریافت سوخت شارژ شده است، ادامه داد:‌۵۰۰ لیتر دیگر نیز تا هفته دیگر شارژ خواهد شد.

رجب پور ادامه داد: نفت سفید همانند سایر فرآورده‌های نفتی سهمیه بندی است و در زمان‌هایی که اعلام می‌شود در کارت سوخت شارژ می‌شود.

مدیر شرکت پخش فرآوردهای نفتی مازندران منطقه ساری با بیان اینکه هیچ مشکلی در تامین نفت سفید وجود ندارد، گفت: سهمیه اختصاص یافته به مناطق کوهستانی مازندران متناسب با نیاز در سردترین شهرها است.

مازندران ۲ شرکت پخش فراورده های نفتی منطقه ساری و چالوس دارد.

شرگت گاز مازندران نیز پیش از این اعلام کرد که به طور یقین با تهمیداتی که اندیشیده شده امسال افت فشار و یا قطعی گاز خانگی نخواهیم داشت.

متوسط مصرف در فصل سرمای استان ۳۲ تا ۳۵ میلیون متر مکعب است، اما اگر سرما همه کشور را در بر بگیرد، پیک مصرف گاز استان به ۴۲ میلیون متر مکعب نیز می رسد.

کارشناسان و دست اندرکارانشرکت گاز مازندران معتقدند، افزایش مصرف هفت میلیون متر مکعب گاز در مازندران با مدیریت مصرف در زمان پیک به خصوص همکاری همه مشترکان در تنظیم دمای ۱۸ تا ۲۱ درجه و بسته نگه داشتن لوله گاز ویلاهای خالی از سکنه مشکلات احتمالی افت یا قطعی گاز حل و فصل می شود.

طبق آمار رسمی از ۶۳ شهر مازندران ۵۹ شهر مازندران گازرسانی شده و از مجموع سه هزار و ۶۰۰ روستا سه هزار روستا با قابلیت گازرسانی به ۲ هزار و ۶۰۰ روستا گازرسانی صورت گرفته است، گازرسانی به ۴۰۰ روستای باقیمانده تا پایان این دولت انجام می شود.

در حال حاضر حدود ۶۵۰ هزار خانوار شهری استان برابر با ۹۹.۹ درصد و ۴۴۵ هزار خانوار روستایی معادل ۹۵درصد به شبکه گاز سراسری وصل هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha