روند اجرای پروژه راه‌آهن چهارمحال و بختیاری سرعت می‌گیرد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل دفتر فنی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: با اختصاص اعتبار مناسب به طرح راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد در سفر رییس‌جمهور، اجرای این طرح سرعت می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، داریوش رضایی روز چهارشنبه در کارگروه تامین مصالح برای اجرای طرح‌های عمرانی استان اظهار داشت: طرح راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد که در چهار قطعه در دست اجراست به ترتیب دارای پیشرفت ۶۷، ۹۷، ۴۰ و ۴۳ درصدی است.

مدیرکل دفتر فنی استانداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در مجموع طرح راه‌آهن استان در حال حاضر به پیشرفت اجرایی ۶۷ درصدی رسیده است، افزود: پیشرفت اجرایی ایستگاه سفیددشت نیز به ۳۵ درصد و ایستگاه شهرکرد به ۹ درصد رسیده است.

رضایی با اشاره به اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به طرح راه‌آهن استان در دور اول سفر، تصریح کرد: از این میزان اعتبار سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال آن تاکنون محقق شده که تامین مابقی آن جزو تعهدات دولت است و به زودی تخصیص می‌یابد.

وی افزود: در دور دوم سفر رییس‌جمهور به استان نیز ۱۴ هزار میلیارد ریال اعتبار به طرح راه‌آهن استان اختصاص یافت که با تخصیص آن، طرح از سرعت بالایی برخوردار می‌شود.

مدیرکل دفتر فنی استانداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تکمیل راه‌آهن از اولویت‌های استان به شمار می‌رود، یادآور شد: در دور دوم سفر علاوه‌بر تصویب ۱۴ هزار میلیارد ریال اعتبار برای این طرح، مقرر شد تا ۲۴ هزار میلیارد ریال دیگر نیز برای آن دیده شود که منتظر ابلاغ آن هستیم.

نیاز به ۱۲ هزار میلگرد و ۲ هزار تن سیمان برای راه آهن استان

روند اجرای پروژه راه‌آهن چهارمحال و بختیاری سرعت می‌گیرد

مدیر پروژه راه آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد نیز در این نشست با بیان اشاره به فعال بودن هر چهار قطعه این طرح عمرانی، اظهار داشت: این در حالی است که به سبب کمبود اعتبارات در حال حاضر از ۱۱۰ درصد ظرفیت طرح، تنها ۳۰ درصد فعال است.

داوود پرویزی افزود: در حال حاضر عملیات لاینینگ بزرگترین تونل طرح در دست اجراست برای همین چندان عملیات اجرایی طرح به چشم نمی‌آید اما چنانچه اعتبارات سفر رییس جمهور به موقع اختصاص یابد تعداد نیروهای فعال در این طرح به یک‌هزار و ۵۰۰ نفر می‌رسد و عملیات اجرایی راه آهن استان تکمیل می‌شود.

وی تامین به موقع مصالح را یکی از چالش‌های طرح برشمرد و گفت: برای اجرای قطعات دوم، سوم و چهارم طرح به پنج هزار تن میلگرد و برای قطعه نخست هفت هزار تن میلگرد نیاز است که اگر ماهانه یک هزار تن میلگرد به طرح اختصاص یابد عملیات اجرا سرعت می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، قطعه نخست از ایستگاه مبارکه اصفهان تا جاده زرین‌دشت به سفیددشت به طول ۴۱.۸۲ کیلومتر است، قطعه دوم از جاده سفیددشت تا گردنه زردی‌ها و قطعه سوم و چهارم از گردنه زردی‌ها تا شهرکرد در حال اجراست.

طول مسیر طرح ۹۲ کیلومتر است و ۱۱ دهانه پل به طول ۲ هزار و ۵۰۰ متر و ۱۵ دستگاه تونل دارد.

عملیات مطالعه و اجرای طرح راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد از سال ۱۳۹۰ آغاز شده است. این طرح با هدف جابه‌جایی بار و مسافر احداث می‌شود و تکمیل آن تحول بزرگی در بخش‌های مختلف استان ایجاد می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha