فرماندار: سایت پسماند مرودشت با سرمایه‌گذاری خارجی ۱۵هزار میلیارد ریالی طراحی شد

شیراز-ایرنا- فرماندار ویژه شهرستان مرودشت گفت: سایت مدیریت پسماند مرودشت در پنج فاز و با سرمایه گذاری خارجی ۱۵هزار میلیارد ریالی طراحی شده است.

اسماعیل خوشبخت پنجشنبه در همایش بررسی اقتصاد چرخشی در صنایع با تاکید بر احیای خاک و حل معضلات محیط زیست در شهرستان مرودشت افزود: شهرستان مرودشت هزار و ۲۰۰ شهید تقدیم نظام اسلامی کرده است و حق مردم این شهرستان است که از شرایط زیستی بهتری برخوردار باشند.

خوشبخت در ادامه با تاکید بر اینکه برآورد ارزش کالاها و خدماتی که محیط زیست ایجاد می کند باید در نظر گرفته شود گفت: اگر محیط زیست سالم نباشد این کالاها و خدمات هم عرضه نمی شود، مثل خدماتی که اماکن گردشگری می دهند، زیبایی عرصه های طبیعت در گردشگری، دریاها و دریاچه هایی که وجود دارند و برای گردشگری بسیار ارزشمند است، ارزش آفرینی محیط زیست باید در حوزه های مختلف مورد ارزیابی قرار گیرد.

فرماندار شهرستان مرودشت در ادامه با بیان اینکه صنایع باید پیوست محیط زیستی داشته باشند، گفت: در طرح های اولیه صنعتی هم باید پیوست ارزش آفرینی صنعتی دیده شود، صنایع و کارخانجات باید در این طرح ها ارزش آفرینی محیط زیست را ببینند و لحاظ کنند.

وی ادامه داد: حقوق محیط زیست در بسیاری از عرصه های ارزش آفرینی قطعا نادیده گرفته شده است، در بسیاری از کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته محیط زیست ارزش گذاری شده و حق و حقوق محیط زیست دیده شده است.

فرماندار مرودشت اضافه کرد: آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها دراین عرصه رسالت مضاعفی دارند که برای ارزش آفرینی محیط زیست فرهنگ سازی کنند.

وی اضافه کرد: درآمد حاصل از ارزش گذاری محیط زیست از صنایع باید اخذ شود، نهادهای متولی صنعتی در این زمینه باید حق و حقوق محیط زیست را بپردازند، بر اساس اصل تطابق درآمد های حاصل از محیط زیست، باید خرج خسارت هایی شود که به محیط زیست وارد شده است.

وی به موضوع پساب در شهر مرودشت نیز اشاره کرد و گفت: این موضوع در حال پیگیری است و علاوه بر پساب ها موضوع پسماند هم بررسی شده و سرمایه گذار بخش خصوصی نیز دعوت شده است.

خوشبخت اظهار کرد: برای سرمایه گذاری در حوزه مدیریت پسماند در پنج فاز سایت دفع پسماند طراحی شده که پس از اجرا در کل استان فارس این نمونه ای بی نظیر خواهد بود.

وی تاکید کرد: مدیریت پسماند خانگی، ساختمانی، پسماندهای خطرناک و قطعات الکترونیک در این سایت دیده شده است و به عنوان یک سرمایه گذاری خارجی با یک و نیم هزار میلیارد تومان این سایت راه اندازی خواهد شد .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha