۱۶ آذر ۱۴۰۲، ۹:۱۱
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85314564
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۶ هزار دیابتی زنجانی در سامانه مدیریت بیماری‌های نادر ثبت نام شده اند

زنجان - ایرنا - مدیر امور بیماری‌ها و مراکز تشخیصی درمانی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: تاکنون ۶ هزار و ۳۲۲ دیابتی این استان در سامانه rda " مدیریت بیماری‌های نادر" ثبت نام شده اند.

خاطره خوشنام روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دیابت، بیشترین آمار بیماری‌های غیر واگیر و صعب العلاج را در استان به خود اختصاص داده است و پس از آن " ام اس" با یک هزار و ۲۵۴ مورد بیشترین فراوانی این گروه از بیماری ها را در استان دارد.

وی یادآور شد:‌ امراض خاص و صعب العلاج جزو بیماری‌های غیرواگیر به شمار می‌آید بر همین اساس از سال گذشته صندوقی به همین نام در استانها به ریاست دانشگاه های علوم پزشکی و دبیری بیمه سلامت، با هدف کمک به این بیماران، فعالیت خود را آغاز کرده است.

خوشنام اظهار داشت: قبل از راه اندازی این صندوق، اعتبارات از طریق وزارت بهداشت به دانشگاه‌ها اختصاص می‌یافت اما بعد از افتتاح صندوق حمایت و اعتبارات این برنامه به بیمه سلامت انتقال یافت.

وی ادامه داد: هم اکنون بیش از ۹ هزار و ۳۰۰ بیمار خاص و صعب العلاج مانند بیماران CF، EB، MPS و انواع پیوند، دیالیز، تالاسمی، هموفیلی و مانند این بیماری‌ها در سامانه (RDA) وزارت بهداشت برای دریافت سهمیه دارو به داروخانه‌ها و پزشکان معالج آن‌ها معرفی شده اند تا معاونت غذا و دارو در تامین دارو با کمبود مواجه نشود.

این مسوول به ارائه وام به بیماران خاص و صعب العلاج طی ۲ سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: با عاملیت بانک‌های ملت و صادرات بیش از ۶ هزار بیمار در استان برای دریافت وام معرفی و از این میان ۲ هزار و ۸۰۰ بیمار موفق به دریافت آن شده اند که ۲۷۳ نفر از آنان را زوجین نابارور تشکیل می دهند.


اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha