۱۶ آذر ۱۴۰۲، ۸:۳۵
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85314572
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار همدان: دانشجویان پیش قراولان توسعه کشور هستند

همدان-ایرنا- استاندار همدان با صدور پیامی به مناسبت فرارسیدن روز دانشجو گفت: دانشجویان همواره در بزنگاه‌های تاریخی از انقلاب شکوهمند اسلامی تا هشت سال دفاع مقدس و سال‌های پس از آن و در سنگر بازسازی، پیشرفت و آبادانی کشور، در صف مقدم نقش‌آفرینی و حماسه‌سازی حضور چشمگیری داشته‌ و اکنون نیز پیش‌قراولان هرگونه تحول و توسعه‌ ایران اسلامی هستند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا در پیام علیرضا قاسمی‌فرزاد آمده است: دانشجو قشر فرهیخته و بالنده جامعه است که با روحیه‌ حقیقت‌جویی، علم‌اندوزی و مسئولیت‌پذیری با بینش و شعور سیاسی و با تأسی از فرهنگ ظلم‌ستیزی در ادوار مختلف همواره در مسیر حق و عدالت ثابت قدم بوده و از ارزش‌های انسانی و اسلامی در مسیر تکامل و رشد اجتماعی دفاع می‌کند.

این پیام می افزاید: در دولت مردمی و انقلابی ایران قوی نیز اهتمام ویژه به بسط فضای اعتماد، امید و نشاط در دانشگاه‌ها برای تحقق همدلی و همزبانی دولت و ملت، اولویتی انکارناپذیر است.

در ادامه پیام استاندار همدان آمده است: ۱۶ آذرماه یادآور جانفشانی دانشجویان استکبارستیز مهدی شریعت‌رضوی، احمد قندچی و مصطفی بزرگ‌نیا است. این روز که نشان از نقش مهم و اثرگذار دانشجویان و دانشگاهیان انقلابی در مقابله با استبداد ستم‌شاهی و استکبار جهانی است، به‌حق به عنوان "روز دانشجو" نام‌گذاری شده و بیانگر رسالتی بزرگ است که تمسک به آن به نهضت اصیل دانشجویی، هویت و اعتبار اسلامی و ملی مضاعف می‌بخشد.

قاسمی فرزاد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو و تبریک این مناسبت به تمامی دانشجویان و دانشگاهیان استان همدان، توفیقات دانشجویان گرامی که نماد رشد و سرزندگی جامعه‌اند را در ظل توجهات حضرت ولی‌عصر (عج) و در سایه‌ی زعامت مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) از خداوند متعال مسالت کرده است.

به گزارش ایرنا ،‌۱۶ آذر ۱۳۳۲ و به فاصله چهار ماه از کودتای ۲۸ مرداد آمریکا و انگلیس در ایران که منجر به سقوط دولت قانونی وقت شد، محمدرضا پهلوی میزبان «ریچارد نیکسون» معاون وقت رئیس‌جمهور آمریکا بود. مهمانی شاه و حامی کودتاگرش برای دانشجویان آزادی‌خواه آسان نبود و اعتراضات به این سفر منجر به شهادت سه نفر از دانشجویان دانشکده فنی شد. این مناسبت گرچه در دولت پهلوی دوم، اهمیتی نداشت اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به عنوان نمادی از مبارزه برای استقلال و آزادی، گرامی داشته شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha