کارفرمایان در مازندران موظف به تهیه تجهیزات حفاظت فنی در محیط کار هستند

ساری - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه احتماعی مازندران با بیان اینکه کارفرمایان علاوه بر لزوم فراهم کردن شرایط ایمن، موظف به تهیه تجهیزات حفاظت فنی در محیط کار هستند، گفت که با هدف ارتقای فرهنگ ایمنی و آگاهی از خطرات محیط کار و کاهش حوادث شغلی، تمام کارفرمایان، کارگران و پیمانکاران مکلف به طی کردن دوره های آموزش ایمنی متناسب با نوع کار هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی باقری روز دوشنبه در نخستین همایش تبیین قرارگاه آموزش ایمنی کار و توانمندسازی کارفرمایان در ساری با بیان اینکه کارفرمایان باید پس از تهیه تجهیزات حفاظت فنی نسبت به توزیع آنها در لین کارگران اقدام کنند، افزود: کارگران نیز مکلف به رعایت مواد ایمنی و استفاده درست از تجهیزات و اجرای دستورالعمل‌های ایمنی هستند.
وی اظهار داشت: با هدف نظارت بر حسن اجرای قانون کار و آیین نامه‌های مربوطه، از ابتدای امسال تاکنون از کارگاه های سطح استان، بیش از ۱۴ هزار مورد بازرسی توسط بازرسان کار مازندران صورت گرفته است.
وی، رعایت آیین نامه ها و دستورالعمل های حفاظتی و ایمنی مصوب شورایعالی حفاظت فنی را برای تمام کارگاه های مشمول قانون کار، کارفرمایان، کارگران و کارآموزان الزامی دانست و گفت: قانون کار در ماده ۹۵ به صراحت عنوان کرد که کارفرما مسئول تامین و حفظ ایمنی در محیط کار است و باید بر فرایند کار کارگاه نظارت مستمر داشته باشد.
مدیرکل تعاون مازندران با اشاره به اینکه در مازندران چهار مجری آموزشی دارای مجوز از مرکز تحقیقات کار آموزش ایمنی به گارگران و کارفرمایان را بر عهده دارند، افزود: در ۹ ماهه امسال حدود ۶۰ هزار نفرساعت آموزش ایمنی مطابق آیین نامه برگزار شده است که ۵۰ هزار نفرساعت از آموزش‌های برگزار شده برای کارگران و حدود ۱۰ هزار نفرساعت نیز برای کارفرمایان بوده است.
باقری ادامه داد: در راستای صیانت از نیروی انسانی، بازرسان کار برای نظارت بر اجرای صحیح قانون کار و آئین نامه‌های حفاظتی و بهداشتی به صورت مستمر از کارگاه‌ها بازدید و نواقص و ایرادات موجود را به کارفرمایان ابلاغ کنند.
وی بیان کرد: کارفرمایان نیز مکلف هستند در مهلت مقرر نسبت به رفع نواقص اقدام کنند و در غیر این صورت از طریق مراجع قضایی با آنها برخورد قانونی خواهد شد.
مجموع ۱۴ هزار و ۶۳۰ تعاونی تشکیل شده در مازندران، هفت هزار و ۸۰۶ تعاونی در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، صنعتی، خدماتی، تولیدی، توزیعی، مسکن و عمران در مازندران مشغول فعالیت هستند و بقیه غیرفعال و راکد هستند.

تعداد اعضای تعاونی‌های فعال استان ۱۲۲ هزار و ۴۰۳ نفر است که در مقایسه با سایر شرکت‌ها، بخش خدمات با ۲ هزار و ۶۹۶، کشاورزی با ۲ هزار و ۱۶۲ و بخش صنعت نیز با یکهزار و ۳۹۷، مسکن با ۳۵۵، تامین نیاز مصرف کنندگان با ۱۹۱ و تامین نیاز تولید کنندگان با با ۱۵۲ شرکت، بیشترین تعداد تعاونی‌های فعال و ثبت شده را در مازندران تشکیل می‌دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha