۱۶ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۰۶
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85314642
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار خوزستان: شانزدهم آذرماه یادآور ایستادگی دانشجویان در مقابل استکبار جهانی است

اهواز- ایرنا- استاندار خوزستان گفت: شانزدهم آذر ماه یادآور حرکت ماندگار استکبارستیزانه دانشجویان این سرزمین و شهادت تعدادی از جوانان فرهیخته کشور در راه ایستادگی و مقابله با استکبار جهانی و آمریکای جنایتکار است.

به گزارش ایرنا به نقل از استانداری خوزستان، علی اکبر حسینی محراب روز پنجشنبه در پیامی ضمن تبریک روز دانشجو بیان کرد: روز دانشجو در واقع پاسداشت تمامی ارزش‌های اصیل روشن ‌فکرانه‌ دینی و اعتقادی است که می‌تواند در شکل و تحقق تمدن بزرگ اسلامی نقش بی‌بدیل و تاثیرگذاری داشته باشد.

وی ادامه داد: در مکتب اسلام، همان قدر که عمل کردن به علم اهمیت دارد، عمل بدون علم نیز نکوهش شده وعلمِ معرفت‌آور و بینش‌زا به عمل فرد ارزش می‌دهد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه نقش دانشجویان در دفاع مقدس نقشی استراتژیک و اثرگذار بوده اظهار کرد: دانشجویان با رویکردهای علمی و دانش بنیان زمینه تقویت جنبش دانشجویی و انقلابی، الگوهای جهادی در دفاع از ارزش‌ها، تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی، کم کردن فشارهای اقتصادی و در راه خنثی‌سازی تحریم‌ها همواره با خودباوری و تکیه بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی دفاع کردند.

وی گفت: فضای علمی، پویا و مولد دانشگاه‌ها حداکثر استفاده را برای رفع نیازهای جامعه با اتکا بر منابع بومی کشور داشته است.

حسینی محراب تصریح کرد: دانشجویان با تبعیت از رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) “بصیرت و دشمن شناسی” در سنگر علم و دانش، برای فتح قله‌های رفیع پیشرفت تلاشی مضاعف از خود نشان داده و دانشگاه را به عرصه خردورزی، تفکر برای رفع مشکلات و موانع فراروی جامعه مبدل سازند و دشمنان را چون گذشته ناامید کنند.

به گزارش ایرنا، به مناسبت روز دانشجو وزیر کشور و معاون رییس جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور برای دیدار با دانشجویان طی هفته جاری به خوزستان سفر کردند.

به گزارش ایرنا، ۱۶ آذر ماه روز دانشجو نامگذاری شده که این روز به یاد سه دانشجو "مصطفی بزرگ‌نیا"، "احمد قندچی" و" مهدی شریعت‌ رضوی" که هنگام اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با بریتانیا، در تاریخ ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲در دانشگاه تهران کشته شدند، گرامی داشته می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha