سه هزار دانشجو در خوزستان از خدمات حمایتی کمیته امداد بهره‌مند هستند

اهواز- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان گفت: سه هزار دانشجو در استان با بهره مندی از حمایت‌های این نهاد، مشغول به تحصیل هستند.

جمال شیبه روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن تبریک روز دانشجو با اشاره به ارائه خدمات به دانشجویان خانواده‌های مددجوی استان بیان کرد: پرداخت کمک‌ هزینه تحصیلی و شهریه دانشجویی و برگزاری کلاس‌های مشاوره و آموزشی از جمله خدماتی است که به دانشجویان زیر پوشش این دستگاه ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه توانمندسازی محرومان و نیازمندان رسالت اصلی کمیته امداد است، افزود: ارتقای سطح فرهنگی مددجویان زیر پوشش کمیته امداد مهم‌ترین گام در مسیر توانمند سازی این قشر است.


شیبه با اشاره به ارائه خدمات مشاوره به دانشجویان زیر پوشش این نهاد حمایتی افزود: این خدمات در قالب مشاوره فردی و خانوادگی، مشاوره تحصیلی و شغلی و خدمات فرهنگی به دانشجویان ارائه می‌شود.

وی بیان کرد: این نهاد مردمی با همکاری خیران و نیکوکاران برای کمک به دانش‌آموزان و دانشجویان به منظور رسیدن به درجات عالی تحصیلی و علمی گام برمی‌دارد و در این مسیر درخواست همکاری هر چه بیشتر از نیکوکاران به منظور ساختن ‌آینده‌ای روشن برای جوانان این سرزمین را دارد.

مدیر کل کمیته امداد خوزستان گفت: این نهاد حمایتی علاوه بر پرداخت شهریه به دانشجویان زیر پوشش خود در ایجاد اشتغال برای این قشر نیز اقداماتی را انجام می‌دهد.

وی گفت: کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان دانشگاه‌های دولتی، پرداخت کمک شهریه تحصیلی به دانشجویان دانشگاه‌های غیردولتی، پرداخت تسهیلات از طریق صندوق امداد ولایت تا سقف ۴۰۰ میلیون ریال، پرداخت وام از صندوق رفاه دانشجویی بدون ضامن و بازپرداخت پس از پایان تحصیلات و ایجاد زمینه اشتغال برای آن‌ها از جمله اقدامات در حوزه دانشجویی است.

مدیر کل کمیته امداد خوزستان اضافه کرد: طی سال جاری ۵۰ میلیارد ریال کمک هزینه و کمک شهریه به دانشجویان زیرپوشش این نهاد پرداخت شده است.

به گزارش ایرنا، ۱۶ آذر ماه به نام روز دانشجو در ایران نامگذاری شده است.

۱۳۰ هزار خانواده در استان زیر پوشش این نهاد حمایتی هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha