۱۶ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۳۸
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85314682
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

استقبال پاکستان از مطالبه گوترش برای فعال‌سازی ماده ۹۹ منشور سازمان‌ملل درباره غزه

اسلام‌آباد - ایرنا - وزیر امور خارجه پاکستان با استقبال از مطالبه دبیرکل سازمان ملل برای فعال‌سازی ماده ۹۹ منشور این سازمان درباره غزه، از شورای امنیت خواست تا به وظیفه خود برای توقف فاجعه انسانی علیه فلسطینیان عمل کند.

به گزارش ایرنا، جلیل عباس جیلانی روز پنجشنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که پاکستان از درخواست آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد درباره فعال‌سازی ماده ۹۹ منشور این سازمان در غزه حمایت می‌کند.

وی خطاب به اعضای شورای امنیت سازمان ملل گفت: اکنون شورای امنیت باید برای حفاظت از جان فلسطینیان و پایان دادن به این فاجعه در غزه اقدام کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان نیز امروز در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود در اسلام‌آباد با ابراز نگرانی از تشدید خشونت‌ها در نوار غزه، از مطالبه دبیرکل سازمان ملل درباره فعال سازی ماده ۹۹ این سازمان استقبال کرد.

ممتاز زهرا با محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی از حامیان رژیم اشغالگر اسرائیل مطالبه کرد که با توقف تهاجم اسرائیل هرچه زودتر به برقراری آتش بس دائمی اقدام نمایند.

«آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد چهارشنبه شب نامه‌ای را به شورای امنیت سازمان ملل درباره اوضاع غزه ارسال کرد.

وی این نامه را بر اساس ماده ۹۹ منشور سازمان ملل که در خصوص تهدیدات صلح جهانی است، منتشر کرد.

دبیر کل سازمان ملل در این نامه هشدار داده است: اوضاع در غزه، صلح و امنیت بین‌المللی را تهدید می‌کند و جامعه بین‌الملل باید از نفوذ خود برای پایان دادن به این بحران استفاده کند.

با اتمام آتش بس موقت هفت روزه جنگ غزه در تاریخ ۱۰ آذر ماه، ارتش رژیم صهیونیستی در این تاریخ دوباره حملات و تجاوزهایش به غزه را از سرگرفته تا همچنان در جستجوی یک امتیاز واقعی و دستاوردی عینی باشد تا جنگ ۲۰۲۳ غزه یک پایان تلخ برایش رقم نزند اما سیلی واقعیت این بار شاید سنگین‌تر به صورت بنیامین نتانیاهو و اسرائیل بخورد.

گروه‌های مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بست و منطقه را بمباران کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha